Poduzetnik ste? Imate problema s naplatom još od početka poslovanja? Svu energiju trošite da postignete nešto, da proširite svoje tržište u šumi konkurencije i, na kraju, možda nešto i zaradite? U zadnje vrijeme osluškujete promjene na tržištu i pitate se što će nam donijeti EU? Imate problema u nalaženju kvalitetne radne snage? Ne možete se oteti dojmu da ogroman dio sredstava koji ste mukom prikupili odlazi u državnu kasu? Nije vam jasna korist od plaćanja raznih članarina koju kao poduzetnik morate plaćati?
Ako odgovarate ovom opisu, bez brige, Vi ste hrvatski poduzetnik!
No, to nije bilo dovoljno. Pa je još došla kriza. U početku osjećaj nelagode, kod nekih i panike, nešto kasnije razvijanje vlastitih teorija o „krizi“ ili usvajanje neke od uvjerljivijih teorija iz okruženja.
I što se dogodilo? Najslabiji su odlučili zatvoriti posao jer se ne može doći do kredita za pokriće gubitaka, a i sve je to previše neizvjesno…
Oni koji su i prije razmišljali o prodaji firme sada su, iako još ošamućeni od šoka, još sigurniji da dolaze sve turbulentnija vremena i da bi trebalo unovčiti svoj biznis dok se još ima što unovčiti.
A što je s ostalima koji bi ipak dalje? Pa nije mazohizam zabranjen!
Veliki su počeli dijeliti otkaze. Mali su nazvali svog knjigovođu da im objasni kakva im je krvna slika. Napokon neka korist od knjigovođe!
Generalno, sa privremenim padom posla veći dio poduzetnika se brzo pomirio. Skresani su troškovi luksuza, počele su detaljne analize svih troškova. Najhrabriji i najodlučniji su krenuli trošiti preostali novac u marketing. Javljaju se dileme oko toga da li je pametno davati popuste kupcima kada je saldo na žiro-računu ionako u padu?
Kako god bilo teško i neizvjesno, vjerojatno je, ukoliko preživimo, a hoćemo, da će nam iskustvo „krize“ otvoriti oči i omogućiti kvalitetniju organizaciju poslovanja i financija u boljim vremenima koja će doći.