Našim čitateljima je poznato da je cijena osiguranja autoodgovornosti na riječkom području već godinama nepromijenjena i da zadnje premještanje zona opasnosti nije imalo posljedica na riječku registraciju. Tako nije bilo kod nekih drugih registarskih područja, pa je primjerice cijena osiguranja za zagrebačku registraciju rasla iz godine u godinu, da bi danas bila 30% veća od riječke. Naravno, takav rezultat posljedica je sigurnosti prometa na određenom registarskom području, odnosno broju prometnih nezgoda, mrtvih, ozlijeđenih i materijalnih šteta u tim nezgodama. Prema službenim podacima MUP-a za 1999. g., u cijeloj Hrvatskoj je bilo ukupno 68.798 prometnih nezgoda (naravno, računaju se samo one koje je MUP evidentirao, dakle, gdje je policija uredovala, što znači da je ukupan broj nezgoda koje obrađuju osiguratelji temeljem obveznog osiguranja od autoodgovornosti daleko veći!), a to u odnosu na prethodnu godinu čini porast od 1,2%. Među tim nezgodama bilo je 589 poginulih (porast 3,5%) i 12.369 ozlijeđenih (porast 0,7%). Podaci za Primorsko-goransku županiju pokazuju da je bilo ukupno 7.831 prometna nezgoda (porast 4%), da je bilo 41 poginula osoba (porast od 17%!) i 1.160 ozlijeđenih (porast od 3%). Iz toga nije teško zaključiti da se sigurnost prometa u protekloj godina na našim cestama «kvarila» brže od državnog prosjeka. To je imalo za posljedicu - prema neslužbenim podacima osiguratelja koji djeluju na području riječke registracije - povećanje isplata temeljem osiguranja od autoodgovornosti za prosječno 12% u odnosu na prethodnu godinu. Takvo stanje stvari će sigurno imati štetne posljedice kod određivanja zona opasnosti po registarskim područjima s početkom primjene od 1. srpnja ove godine. Uglavnom, ponašanje vozača određuje i cijenu osiguranja. Dosada se ponašanje riječkih vozača isplatilo, jer je rezultat osiguranja (odnos premije i šteta) bio pozitivan, što je omogućilo zadržavanje iste cijene osiguranja kroz proteklih nekoliko godina. Ako, prema podacima MUP-a, znademo da je najveći broj nesreća uzrokovao vozač, od čega lavovski dio otpada na nepropisnu i neprimjerenu brzinu, onda nije bez temelja tvrdnja da samo vozači kroje cijenu osiguranja autoodgovornosti.