Slike stravičnih prometnih nezgoda u našim novinama i na TV postajama postale su toliko svakodnevnica da se, jednostavno, čovjek navikne. Kao nekada na ratne scene. Gotovo da više nikoga ne uzbuđuju. Nitko se ne smatra potaknutim na razmišljanje kako smanjiti apokaliptični broj od očekivanih 650 mrtvih na našim cestama. S prvim prosincem taj broj je dosegao 627 poginulih. S preostalih trideset vatrenih, pijanih i inih dana, krvavi danak se namiri a zaustavivši se vjerojatno na okruglom broju od 650 zauvijek izgubljenih života. I ukupan broj nesreća je u znatnijem porastu. Za prvih deset mjeseci ove godine zabilježeno je 68.000 nezgoda, prema lanjskih 64.000. Broj ozlijeđenih sa 17.700 porastao je na 19.500. Sve to unatoč činjenici da se autoceste grade po, kažu neki, najuspješnijem modelu, koji će broj kilometra, po kojima smrt nasmiljeno kosi, znatno umnožiti. Ostavljajući po strani socijalna, demografska i druga pitanja, vezana uz gore navedene činjenice, zadržimo se na grubim i neugodnim ekonomskim posljedicama tih nemilih brojki. Posljedica koje će pogoditi sve vozače kroz povećanje premija osiguranja o čemu se već dugo nagađa, diskutira, priželjkuje i odbija uz argumenat traženog povećanja premija rabili nove kriterije za naknadu nematerijalne štete koje primjenjuju sudovi u Republici Hrvatskoj. Za duševne boli s naslova smrti bliske osobe dosuđuje se 30.000 eura. Uz pretpostavku da poginuli ima prosječno četiri srodnika koji mogu tražiti naknadu štete s naslova duševnih boli zbog njegove smrti, za 650 poginulih osiguratelji će platiti 78 milijuna eura ili, zaokruženo, 600 milijuna kuna, što čini cca jednu trećinu očekivane premije osiguranja naplaćene u ovoj godini. A to je više nego trostruki iznos naknada plaćenih za taj vid štete u prošloj godini. Ako se tomu doda povećana naknada za strah, koju će onih 19.599 ozlijeđenih (iako je to brojka iz policijskih zapisnika, što znači da će broj ozlijeđenih koji će se javiti osigurateljima biti znatno veći) tražiti i dobiti, štete zbog gubitka zarade odnosno trošak liječenja, štete na vozilima… računica potrebna da bi se dobilo povećanje premije osiguranja od automobilske odgovornosti mogla bi biti vrlo jednostavna. Naravno da ovo računanje i ne mora biti (potpuno) točno. To mu i nije svrha. Svrha je upozoriti vozače na grozne činjenice povećanih smrti i ozljeđivanja, ponajčešće nepotrebnih, uzrokovanih nepažnjom ili pak grubim zanemarivanjem osnovnih vozačkih dužnosti. Nezgode se ne događaju "nekome drugome" već nama, makar u obliku većih šteta i povećane premije, nužne da bi s zadovoljilo načelo solidarnosti ugrožene vozačke populacije.