07.12.2006.
Na stanici za tehnički pregled ne smije biti zajednički ni sanitarni čvor
Naš čitatelj. J.Ć. ovih dana je došao u jednu poznatu riječku stanicu za tehnički pregled i htio registrirati i, kao i mnogo godina do sada , osigurati svoje motorno vozilo i to kasko i obvezno osiguranje od odgovornosti. Iznenadio se kad mu je službenica na šalteru tehničkih pregleda napravila, nakon tehničkog pregleda, registraciju, a za osiguranje uputila ga na " kolegicu ". Ova mu je pak osigurala obvezno osiguranje od automobilske odgovornosti i osiguranje putnika u vozilu od posljedica nesretnog slučaja. A za kasko osiguranje - opet ga uputila na "kolegicu", ovaj put u kiosk, koji se nalazi izvan tehničkog pregleda. Cijeli postupak je obrazložila " novim , strogim pravilima koja su stupila na snagu ovih dana " O čemu se radi? Doista, ovih dana je stupio na snagu Pravilnik o tehničkim i organizacijskim uvjetima za obavljanje poslova zastupanja u osiguranju na stanicama za tehnički pregled vozila (Narodne novine br. 116/2006), koji se nadovezuje na odredbe zakona o osiguranju, koji je stupio na snagu 1. siječnja 2006.g. Prema Pravilniku, poslove osiguranja na stanicama za tehnički pregled vozila mogu obavljati samo ovlašten društva za zastupanje u osiguranju ili ovlašteni obrtnik za zastupanje u osiguranju. Ovlaštenje mora biti specijalno (točno odredjeni zastupnik za određenu stanicu za tehničke preglede). Radnici u tom društvu za zastupanje ili radnici kod obrtnika za zastupanje moraju imati ovlaštenje (licencu ) za obavljanje poslova zastupanja u osiguranju, koje im izdaje Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga - HANFA). Prema Zakonu o osiguranju i Pravilniku kojega smo gore naveli, ti zastupnici na stanicama za tehnički pregled vozila mogu obavljati isključivo dvije vrste osiguranja :l. osiguranje od odgovornosti za štete uzrokovane uporabom motornih vozila i 2. osiguranje od posljedica nesretnog slučaja, ali samo za vozača i putnike u motornom vozilu i to samo u vozilu čija je tehnička ispravnost utvrdjena tehničkim pregledom na toj stanici u kojoj zastupnik obavlja poslove osiguranja. Pravilnik je, u nastojanju da ispravi neravnopravan položaj osiguratelja na stanicama za tehnički pregled vozila (jer, kao što je poznato, neki imaju, a neki nemaju vlastite stanice za tehnički pregled) i omogući vozačima potpunu informaciju, obvezao stanice za tehnički pregled da zastupnicima osiguranja osiguraju potreban prostor, odijeljen od drugih djelatnika stanice za tehnički pregled i vozača- potencijalnih osiguranika (išao je tako daleko da je zabranio da zastupnik osiguranja ima isti sanitarni čvor kao i vozači - budući osiguranici !). Zastupnik osiguranja mora u svom prostoru, ali na strani vozača-osiguranika izvjesiti listu svih osiguratelja koji se bave osiguranjem od automobilske odgovornosti (po abecednom redu i njihove cijene osiguranja za premiju za osnovni premijski stupanj u tom registracijskom području, kako bi vozač mogao odlučiti kod koga će se osigurati. Vjerovali ili ne, ali Pravilnik je odredio i veličinu tih slova odnosno brojki (najmanje 12 točkica). Eto, iz prepričanih odredbi Pravilnika čitatelju će biti jasno zbog čega mu je službenica tehničkog pregleda i njena kolegica rekla ono što je rekla. A, na kraju, ispada da se kod nas i dalje podržava prodaja osiguranja a la čevapdžinica (kiosci oko tehničkih pregleda neodoljivo podsjećaju na nju), iako ovako stroge odredbe Pravilnika njegov tvorac pravda upravo borbom protiv takvog načina prodaje.
Izdvojeni članci
Osiguranje
Koji sud je nadležan za sporove u osiguranju
Uglavnom svi osiguratelji ugovaraju nadležnost suda prema mjestu sklapanja ugovora o osiguranju
Radno pravo
Asistenti u znanosti i visokom obrazovanju
U navedene troškove spadaju i troškovi prijevoza, smještaja i drugo, ako se taj studij obavlja izvan mjesta rada asistenata
Normalno je da banka traži osiguranje za svoj kredit. Uobičajeno je da se kao osiguranje traži osiguranje (riziko) života