24.03.2005.
Neosigurani i nepoznati "pojeli" premiju od 150.000 vozila
Unatoč svim poduzetim mjerama osiguratelja i policije, koja se u okviru Nacionalnog programa sigurnosti prometa na cestama pojačano trudi stati na kraj zabrinjavajućoj pojavi vožnje neosiguranim vozilima, broj prometnih nesreća u 2004. g. uzrokovanih od vozača neosiguranih i nepoznatih vozila i dalje raste, a rastu i troškovi osiguratelja vezani uz plaćanje tih šteta. Da podsjetimo: obvezi osiguranja od automobilske odgovornosti podliježu vlasnici i korisnici svih motornih vozila koja podliježu obvezi registracije i koja prometuju javnim cestama i drugim površinama na kojima se odvija promet. Štetu pak koju takvi vozači uzrokuju, oštećenima likvidira i isplaćuje Hrvatski ured za osiguranje, jasno, na teret svih osiguratelja koji se bave obveznim osiguranjem automobilske odgovornosti, a to znači - na teret svih discipliniranih vozača, koji uredno registriraju i osiguravaju svoja vozila. Broj nezgoda koje su uzrokovali neosigurani vozači u 2004. g. bio je 2296, što je u odnosu na prethodnu godinu povećanje za 7,5 %. U strukturi neosiguranih vode osobna vozila s 1655 šteta (povećanje od 12,0%), slijede neosigurani motocikli sa 223 nezgode (povećanje 8,3%), traktori koji su tradicionalno veliki problem s doduše 218 nezgoda, ali i trendom smanjenja (indeks 80,2%), a to znači da su akcije obuke, upozorenja i stalne obrade terena od strane stanica za tehnički pregled urodile plodom. Zabrinjava porast neosiguranih teretnih vozila, koja sa 125 šteta rastu za 21,4% u odnosu na prošlu godinu. Ako se broju novoprijavljenih šteta dodaju štete koje su kao neriješene ostale iz prošlih godina (1.398 komada), dolazimo do značajne brojke od 3694 nezgode od neosiguranih vozila. Vrijednost tako uzrokovanih nezgoda iznosi cca 98 milijuna kuna. A to je premija - ako uzmemo da je prosječna premija u Hrvatskoj 1000 kuna - za 98000 vozila! Broj prometnih nezgoda koje su uzrokovali vozači nepoznatih vozila (a radi se samo o nezgodama sa smrtnim ishodom ili ozljedama) bio je 322, što je u odnosu na 2003. g. porast za 9,9 %. Shodno tom porastu rasle su i isplate za te štete, ali - kako se radi uglavnom o neimovinskoj šteti - za 69,0% i iznose 7,5 milijuna kuna. Uz 41,7 milijuna kuna vrijednosti rezerviranih šteta, koje su uglavnom na sudu, ukupna vrijednost šteta od nepoznatih vozača 31. prosinca 2004. g. iznosi 49,1 milijuna kuna. Zaokruženo, štete uzrokovane od neosiguranih vozača i vozača nepoznatih vozila iznose u 2004. g. 150 milijuna kuna, što znači da su "pojele" premiju za 150.000 vozila! A te nas brojke čvrsto vežu na nečasno prvo mjestu među europskim zemljama.
Izdvojeni članci
Radno pravo
Raspored radnog vremena
U slučaju da poseban raspored radnog vremena traži poslodavac, a na to radnik pristane, to se treba pravdati opravdanim razlogom, odnosno „prijekom potrebom“
Osiguranje
Kasko osiguranje: procjena totalne štete
Vrijednost motornog vozila, vrijednost spašenih dijelova, te iznos troškova popravka tri su bitna elementa za ocjenu radi li se o totalnoj (potpunoj) šteti na vozilu
Jedno od važnih svojstava polica osiguranja života jeste i mogućnost da se korist koju korisnik ima iz te police “stavi u promet” i tako polica cirkulira kao sredstvo za razne poslovne transakcije