Obveznim osiguranjem od odgovornosti za uporabu brodice nije pokrivena šteta koju udarom ili sudarom korisnik uzrokuje osobama na svome ili drugom plovilu, a iz pokrića je isključena i materijalna šteta


„Kakvo je to obvezno osiguranje od odgovornosti vlasnika brodica, kad ne pokriva rizik sudara i udara?“, jada se A.K., vlasnik jedne takve brodice. „Upravo mi je sudar i udar najveći rizik, koji može dovesti do ozljede i smrti osoba na mojoj brodici ili onoj s kojom se mogu sudariti, a upravo su ti rizici isključeni obveznim osiguranjem brodice, iako ja za njih odgovaram“.
Kaže da su osiguratelji tražili da osigura brodicu kasko, pa će mu osigurati i rizik sudara i udara.

Doista, naš čitatelj A.K. ima pravo: obveznim osiguranjem od odgovornosti za uporabu brodice nije mu pokrivena šteta koju udarom ili sudarom uzrokuje osobama na svome ili drugom plovilu, a kako je isključena iz pokrića i materijalna šteta, ispada da tim osiguranjem zaista nisu pokriveni najveći i najčešći rizici koji prijete vlasniku/korisniku brodica na motorni pogon.

Slično je (bilo) i s obveznim osiguranjem od odgovornosti za štete nastale uporabom motornog vozila trećim osobama. Naime, kod tog osiguranja, trećim osobama ne smatra se vozač koji skrivi nesreću (nekada se nisu smatrali trećim osobama ni bliski srodnici vozača). Kako su upravo vozači najugroženiji i predstavljaju najveći rizik, osiguratelji su osamdesetih godina prošlog stoljeća došli na vrlo dobru zamisao: vozače (i tada još njegove srodnike) držat ćemo trećim osobama i imat će osigurateljnu zaštitu u slučaju štete koju sami skrive, uz uvjet da na premiju obveznog osiguranja plate doplatak. To dodatno osiguranje, sasvim na dobrovoljnoj osnovici, iako u okviru police obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti, nazvali su AO plus. To osiguranje danas nude na tržištu osiguranja svi naši osiguratelji, pod različitim uvjetima i uz različitu premiju. Dakle, mogućnost osigurateljnog pokrića vozača postoji i mnogi vozači ugovaraju tu vrstu osiguranja.

Nije li to recept i za osiguranje od odgovornosti za štete iz uporabe plovila? Osobe koje su odredbama Zakona o obveznim osiguranjima u prometu isključene iz pokrića i ne smatraju se trećim osobama, vlasnik brodice može pokriti ugovaranjem dodatnog osiguranja na dobrovoljnoj osnovici u polici obveznog osiguranja  brodice.

Tako bismo dobili OB plus (prošireno  osiguranje od odgovornosti vlasnika/korisnika brodica) s istovjetnim značenjem kao i AO plus, dakle, proširenje osiguranja od odgovornosti vlasnika/korisnika brodica  i na osobe koje po Zakonu nisu treće osobe i ne uživaju zaštitu obveznog osiguranja. Ostaje samo naći nekog našeg osiguratelja koji će to izračunati i ponuditi tržištu. Ako ne, čekajmo strance i ulazak u EU.