06.06.2002.
Obvezno osiguranje brodica na motorni pogon
Ljeto je blizu i vrijeme je za "spuštanje" u more raznih plovila, a nemali broj je turista koji se spremaju na godišnji odmor čiji će sadržaj obogatiti jurnjavom kojekakvim plovilima na moru, uz obalu i kupače. Zato je potrebno podsjetiti da je prema Zakonu o osiguranju, članak 104., u Hrvatskoj obvezno osigurati se od odgovornosti za štete uzrokovane uporabom brodice na motorni pogon trećim osobama. Obvezi osiguranja odgovornosti podliježu vlasnici i korisnici brodica na motorni pogon, koje su registrirane za sport i razonodu, a upisane su u očevidnik brodica, ili još bolje - koje podliježu upisu u očevidnik brodica. Obveze osiguranja oslobođeni su vlasnici brodica čija snaga motora ne prelazi 15 kW. Obveza osiguranja odnosi se na domaće i strane brodice. Isto tako, vlasnici odnosno korisnici moraju znati da prelaskom državne granice i ulaskom u druge države također moraju imati dokaz o sklopljenom ugovoru o osiguranju od odgovornosti za štete uzrokovane trećim osobama. U protivnom, morat će platiti znatno skuplje granično osiguranje. Osiguranjem od odgovornosti vlasnik brodice na motorni pogon prebacuje odgovornost za štetu koju trećim osobama uzrokuje uporabom brodice na osiguratelja. Prema gore navedenom članku Zakona o osiguranju trećim osobama ne smatraju se osobe koje se prevoze brodicom na motorni pogon. Također, osiguranjem se pokrivaju samo štete koje imaju za posljedicu smrt, tjelesnu ozljedu ili oštećenje zdravlja treće osobe. Osiguranje se mora ugovoriti najmanje na svotu od 1.400.000,00 kuna po jednom štetnom događaju (Odluka vlade R. Hrvatske, Narodne novine br. 20/98). Naravno, vlasnik odnosno korisnik može zaključiti osiguranje i na veće iznose, što je i preporučljivo, pogotovo ako se radi o opasnijim vrstama plovila, kao što su hidrogliseri i sl. Za neizvršavanje obveze osiguranja od odgovornosti zakon o osiguranju predviđa kaznu u iznosu od 2.000-10.000 kuna (članak 109. Zakona o osiguranju). Dakle, riskirati se ne isplati, jer kazna deseterostruko prelazi premiju koju treba platiti za obvezno osiguranje od odgovornosti.
Inače, oštećena osoba kojoj je brodicom nanesena ozljeda ili oštećenje zdravlja, odnosno, u slučaju smrti, pravni sljednici usmrćene osobe, imaju pravo tražiti naknadu štete izravno od osiguratelja kod kojega je vlasnik imao zaključen ugovor o osiguranju. U slučaju štete uzrokovane brodicom upisanom u inozemni upisnik, ili pak brodicom čiji se vlasnik, odnosno korisnik nije osigurao od odgovornosti, oštećenome za štetu jamči Hrvatski ured za osiguranje, kojemu se valja obratiti s odštetnim zahtjevom.
S obzirom na dosadašnja negativna iskustva i činjenicu da mnogi vlasnici nisu osigurani od odgovornosti, te da je sve češće incidenata u kojima stradavaju nedužne treće osobe (uglavnom kupači i ronioci) za očekivati je da će policija ove sezone rigoroznije provjeravati isprave brodice, među kojima svakako i policu osiguranja od odgovornosti.
Izdvojeni članci
Porezi i financije
Koja će biti najtraženija zanimanja u 2025. godini?
Donosimo kratak pregled zanimanja za koja se predviđa da će biti najtraženija u 2025. godini, s posebnim naglaskom na Hrvatsku
Ova godina donosi nekoliko prilika za produžene vikende i duže odmore uz minimalno korištenje godišnjeg odmora. Pogledajmo koje su to prilike i kako najbolje iskoristiti neradne dane u 2025. godini
Porezi i financije
Povećanje praga za ulazak u sustav PDV-a
Prag za PDV obveznike povećao se s 40.000,00 eura na 60.000,00 eura. Ova promjena ima značajan utjecaj na mnoge porezne obveznike i zahtijeva pažljivo praćenje i prilagodbu