19.08.2015.
Oporezivanje charter usluga PDV-om

Prema odredbama čl. 44. Zakona o pružanju usluga u turizmu, nautički turizam je plovidba i boravak turista nautičara na plovnim objektima (jahta, brodica i brod, za osobne potrebe ili gospodarsku djelatnost i sl.), kao i boravak u lukama nautičkog turizma radi odmora i rekreacije. Kao jedna od usluga u nautičkom turizmu, charter usluga definirana je čl. 45. st. 1. t. 2. Zakona o pružanju usluga u turizmu, a ista predstavlja iznajmljivanje plovnih objekata s posadom ili bez posade, s pružanjem ili bez pružanja usluga smještaja, radi odmora, rekreacije i krstarenja turista nautičara (charter, cruising i sl.). U čl. 2. Pravilnika o uvjetima za obavljanje djelatnosti iznajmljivanje plovila sa ili bez posade i pružanje usluge smještaja gostiju na plovilu, definirana je djelatnost chartera pod kojom se podrazumijeva iznajmljivanje plovila ili pružanje usluge smještaja na plovilu u unutarnjim morskim vodama i teritorijalnom moru Republike Hrvatske sukladno posebnom propisu kojim je regulirano pružanje usluga u nautičkom turizmu.
S aspekta oporezivanja PDV-om, ako je riječ o usluzi iznajmljivanja plovnog objekta bez usluge smještaja, ta usluga oporeziva je stopom PDV-a od 25% (odnosi se na plovila registrirana kao plovni objekt za izlete i plovni objekt za iznajmljivanje bez usluge smještaja).
Ako je riječ o usluzi iznajmljivanja plovnog objekta nautičkog turizma s uslugom smještaja, u skladu s odredbama čl. 38. st. 3 t. a) Zakona o PDV-u, ta usluga opreziva je po sniženoj stopi PDV-a od 13%. Snižena stopa PDV-a od 13% može se primijeniti za plovne objekte registrirane za krstarenje ili plovne objekte za iznajmljivanje s uslugom smještaja.
Za utvrđivanje mjesta oporezivanja charter usluge, važno je najprije utvrditi radi li se o kratkoročnom ili dugoročnom najmu plovnog objekta, u smislu Zakona o PDV-u. Kratkoročni najam plovila, prema čl. 23. st. 4 Zakona o PDV-u, je najam koji traje najviše do 90 dana. Mjesto oporezivanja plovila kod kratkoročnog najma, bez obzira iznajmljuje li se plovilo poreznom obvezniku (obvezniku PDV-a) ili osobi koja nije porezni obveznik, nastaje tamo gdje se plovilo stvarno stavlja na raspolaganje korisniku (čl. 23. st. 1. Zakona o PDV-u.). Na primjer, ako je plovilo stavljeno na raspolaganje u Rijeci, mjesto oporezivanja je Republika Hrvatska i poreznu obvezu potrebno je obračunati i uplatiti u proračun Republike Hrvatske.
Ako je riječ o dugotrajnom iznajmljivanju (najam plovila preko 90 dana), kada je riječ o poreznom obvezniku, potrebno je primijeniti opće pravilo oporezivanja usluga tj. porezna obveza nastaje prema mjestu gdje korisnik usluge ima sjedište, prebivalište ili uobičajeno boravište i u tom slučaju PDV se ne zaračunava niti iskazuje na računu, a u napomeni na računu potrebno je navesti da je riječ o prijenosu porezne obveze tj. “reverse charge” u skladu s odredbama čl. 17. st. 1. Zakona o PDV-u.
Ako je riječ o dugotrajnom najmu osobi koja nije porezni obveznik, porezna obveza nastaje prema mjestu gdje korisnik ima sjedište, prebivalište ili uobičajeno boravište, u skladu s čl. 23. st. 2. Zakona o PDV-u.
Ako je riječ o dugotrajnom najmu plovila osobi koja nije porezni obveznik, ako uslugu obavi isporučitelj iz mjesta u kojem ima sjedište ili stalnu poslovnu jedinicu koja se nalazi u tom mjestu, mjesto oporezivanja tj. porezna obveza nastaje u državi gdje je plovilo stvarno stavljeno na raspolaganje korisniku, u skladu s čl. 23. st. 3. Zakona o PDV-u.
Izdvojeni članci
Porezi i financije
Koja će biti najtraženija zanimanja u 2025. godini?
Donosimo kratak pregled zanimanja za koja se predviđa da će biti najtraženija u 2025. godini, s posebnim naglaskom na Hrvatsku
Porezi i financije
Ovrhe i ograničenja na plaći u 2025. godini
U Hrvatskoj, pravila o ovrsi na stalnim novčanim primanjima, poput plaće ili mirovine, ovise o prosječnoj neto plaći objavljenoj za prethodnu kalendarsku godinu za razdoblje siječanj – kolovoz
Porezi i financije
Povećanje praga za ulazak u sustav PDV-a
Prag za PDV obveznike povećao se s 40.000,00 eura na 60.000,00 eura. Ova promjena ima značajan utjecaj na mnoge porezne obveznike i zahtijeva pažljivo praćenje i prilagodbu