- Nema bolje reklame od dobrih rezultata i za njih će svaki investitor znati, makar ih fond ne oglašava, pa jako oglašavanje imaju najčešće oni koji iz nekog drugog razloga imaju potrebe za velikom reklamom
Skupi fondovi se obično jako reklamiraju. To znači da imaju dovoljno razloga trošiti novac u takve svrhe kako bi kreirali što bolju reputaciju i povećali interes ulagača. No, nema bolje reklame od dobrih rezultata i za njih će svaki investitor znati, makar ih fond ne oglašava, pa jako oglašavanje imaju najčešće oni koji iz nekog drugog razloga imaju potrebe za velikom reklamom.
Dakle, ako gledate neki fond koji se učestalo reklamira, vjerojatno procjenjuju kako je to jedan od načina da možda kompenziraju svoje slabije rezultate i tako prikupe dodatni kapital.
Jedan od najvažnijih čimbenika kod ocjene nekog fonda su njegovi troškovi… Naime, fondovi svojim ulagačima zaračunavaju nekoliko vrsta troškova koji se naplaćuju ili direktno od ulagača, kao što je ulazna naknada kod kupnje udjela, čime se umanjuje iznos kojim se kupuju udjeli, ili se na iznos kojim se kupuju udjeli dodatno zaračunavaju troškovi ulazne naknade što poskupljuje investiciju.
Druge vrste troškova se uglavnom naplaćuju iz imovine fonda, ali isto tako umanjuju vrijednost udjela tj. Vaše investicije, pa ih treba itekako dobro razmotriti. Tu najviše spadaju troškovi upravljačke naknade i naknade skrbničke banke, ali i ostali troškovi poput marketinga i sl.
Upravljačka naknada ili tzv. "management fee" se obračunava u postotnom dijelu na imovinu fonda u cjelini i kao postotak se lako uspoređuje među ostalim fondovima. Mnogi tvrde kako je veliki trošak naknada koje fond zaračunava opravdan visokim prinosima, ali to nije uvijek točno. Rast troškova koji za posljedicu ima veći prinos nikad nije proporcionalan rastu prinosa i prinosi su vrlo promjenjiva kategorija u vremenu, ali visoki troškovi definirani prospektom su itekako trajnog karaktera stoga se nemojte dati uvjeriti u tu priču.
Naravno, ne mora dobar fond biti najjeftiniji, ali nikako ne smije biti najskuplji.
Osim toga, postoji nešto što se zove pokazatelj ukupnih troškova fonda i fondovi ga po zakonu izračunavaju, a vrlo je koristan alat za komparaciju fondova.