Zahvaljujući sve većoj uporabi bicikla kao prijevoznog sredstva, poticanog i od raznih institucija, gradova, županija, klubova i sl. problem zvan „bicikl“ zakucao je i na osigurateljna vrata. Naš čitatelj J.F. pita postoji li mogućnost osiguranja bicikla, jer da je “…kupio novi bicikl koji ga stoji više od 4.000,00 kuna, a svakako je izložen višestrukom riziku oštećenja, krađe i sl. Može li se osigurati bicikl slično kao što je to kasko osiguranje motornog vozila i po kojoj cijeni…“.
Točno je da je sve više zahtjeva za osiguranjem bicikla kao prijevoznog sredstva sve veće vrijednosti od sve većih rizika. Upravo zbog tih povećanih rizika na našem osigurateljnom tržištu teško je naći odgovarajuće pokriće tih rizika.
Ponude osiguratelja su različite. Uglavnom se nudi osiguranje bicikla u nekakvom paket-osiguranju zajedno s ostalim vrstama osiguranja. Tako, primjerice, osiguranje bicikla, najčešće od rizika krađe (uz izričito isključenje oštećenja bicikla) u okviru paketa koji obuhvaća osiguranje domaćinstva, osiguranje pravne zaštite (rizik koji obuhvaća i odgovornost za štete koje uzrokuje vozač bicikla trećim osobama), osiguranje privatne i sportske odgovornosti vlasnika / vozača bicikla, osiguranje nesretnog slučaja za vrijeme vožnje biciklom i sl. Dakle, rizik oštećenja bicikla u prijevozu, za vrijeme uporabe, uglavnom je isključeno iz osiguranja. Rizik krađe vezan je uz smještaj bicikla u određenom prostoru (zatvoreni prostor, garaža, dvorište i sl.).
Drugi vid osiguranja koji se može pronaći jeste individualno osiguranje bicikla kao posebnog i jedinog predmeta osiguranja. Ovo osiguranje može obuhvatiti i oštećenje bicikla u prometnoj nesreći, gubitak i krađu (ponegdje i utaju bicikla, oštećenja za vrijeme neovlaštene vožnje od strane neovlaštene osobe) bicikla i/ili dijelova bicikla. U ovoj vrsti osiguranja bicikla osigurateljna zaštita je u pravilu uvjetovana obvezom osiguranika da poduzme odgovarajuće (ugovorene) preventivne mjere u cilju sprječavanja krađe bicikla: osiguranje / zaklju–čavanje bicikla posebnom opremom koja onemogućuje uzimanje bicikla ili okretanje kotača bicikla, i sl. Nažalost, hrvatski osiguratelji - kao što je rečeno – „bježe“ od ovoga osiguranja, koje je u EU razvijenim zemljama sasvim moguće i prilično rasprostranjeno. No, ako se vlasnik potrudi može i kod nas naći (neku vrstu) osiguranje koje će zadovoljiti njegove glavne potrebe glede šteta na biciklu.
Cijena/premija osiguranja? Ovisi o osiguratelju i širini rizika, ali se može reći – orijentaciono – da premija iznosi oko 10 % vrijednosti (novonabavne) bicikla.