Kod naših osiguratelja svojstvo flote vozila uobičajeno se priznaje osiguraniku već s pet do deset vozila (naziva se obično malom flotom).


Radim u trgovačkom dru­š­tvu N., i u zadacima mi je voditi brigu oko motornih vozila poduzeća (servisira­nje, registracija, prekršaji vo­zača, kazne, potrošnja go­riva, i sl.), pa i o osiguranju. Društvo u ovom trenutku ima tri teretna vozila, raz­li­čite nosivosti, koja sam do sada osiguravala od slu­čaja do slučaja, na Stanici za teh­nički pregled, zajedno s registracijom… Kako namjera­vamo tijekom godine zbog znatnijeg proširenja posla, kupiti još de­setak raznih vozila, interesi­rala sam se i čula da postoji mo­gućnost tzv. osiguranja flote vozila, koje je – navodno – pu­no po­voljnije nego pojedinačno osi­guranje. Molim vas da mi pojasnite o čemu se radi i što moram učiniti da bi iskoristila te pogodnosti. 

Flota vozila u osiguratelj­nom smislu jeste ukupnost vo­zila koji neki osiguranik ima (ili će tijekom nekog vremena imati) osigurano kod istog osi­guratelja. Da bi se neki osiguranik koristio prednostima osi­guranja flote vozila, flota mora imati u tarifi osiguratelja pred­viđeni broj vozila. 

Kod naših osiguratelja svoj­stvo flote vozila uobičajeno se priznaje osiguraniku već s pet do deset vozila (naziva se obi­čno malom flotom). Pri tome se ne mora raditi o vlasništvu klijenta, već se u flotu vozila ubrajaju i vozila koja su u lea­singu kod ugovaratelja osiguranja. Premija za flotu vozila je svakako povoljnija nego za ukupnost pojedinačno osigura­nih vozila iz mnogo razloga (lakša kontrola rizika, isti pris­tup korištenju vozila i njiho­vom servisiranju, manji troš­ko­vi zaključenja ugovora o osi­gu­ranju, itd.).

Premiju za flotu vozila od­ređuje osiguratelj i to na te­me­lju premijske grupe (primjerice, osobna vozila, teretna vozila i sl.), tehničkih karakteristika vozila (primjerice, za koji prijevoz su namijenjena) i tzv. stupnja flotnog bonusa/malusa (a ovaj se određuje prema poda­cima o štetama, odnosno pre­ma odnosu zaračunate premije i prijavljenih šteta ugovaratelja osiguranja u prethodnim godinama kod osiguratelja kod kojega su vozila osigurana i/ili kod osiguratelja kod kojih su prije bila osigurana, ako se mi­je­nja osiguratelj). Kao što vidimo, i kod osiguranja flote vozila u pravilu se vodi računa o odnosu šteta/premija, što je pan­dan poznatom sustavu bo­nus/malus kod pojedinačnih osiguranja. Kakvi sve popusti postoje i koliko oni iznose, osi­guratelj će odrediti na temelju vašega zahtjeva za osiguranjem flote, a vrlo često to pravo sebi pridržavaju tzv. direkcijske strukture osiguratelja, a nije ostavljeno terenskim službama. 

U uvjetima liberaliziranog tržišta, pogodnosti su predmet pregovaranja i dogovaranja iz­među klijenta i osiguratelja. Osi­guranje flote, naravno, mo­guće je kako kod kasko osiguranja vozila tako i kod obvez­nog osiguranja od odgovornosti (s tim da se kod ove vrste osi­guranja flote polica osiguranja na temelju osnovnog okvirnog ugovora izdaje za svako vozilo posebno).