18.03.2015.
Osiguranje flote vozila
Radim u trgovačkom društvu N., i u zadacima mi je voditi brigu oko motornih vozila poduzeća (servisiranje, registracija, prekršaji vozača, kazne, potrošnja goriva, i sl.), pa i o osiguranju. Društvo u ovom trenutku ima tri teretna vozila, različite nosivosti, koja sam do sada osiguravala od slučaja do slučaja, na Stanici za tehnički pregled, zajedno s registracijom… Kako namjeravamo tijekom godine zbog znatnijeg proširenja posla, kupiti još desetak raznih vozila, interesirala sam se i čula da postoji mogućnost tzv. osiguranja flote vozila, koje je – navodno – puno povoljnije nego pojedinačno osiguranje. Molim vas da mi pojasnite o čemu se radi i što moram učiniti da bi iskoristila te pogodnosti.
Flota vozila u osigurateljnom smislu jeste ukupnost vozila koji neki osiguranik ima (ili će tijekom nekog vremena imati) osigurano kod istog osiguratelja. Da bi se neki osiguranik koristio prednostima osiguranja flote vozila, flota mora imati u tarifi osiguratelja predviđeni broj vozila.
Kod naših osiguratelja svojstvo flote vozila uobičajeno se priznaje osiguraniku već s pet do deset vozila (naziva se obično malom flotom). Pri tome se ne mora raditi o vlasništvu klijenta, već se u flotu vozila ubrajaju i vozila koja su u leasingu kod ugovaratelja osiguranja. Premija za flotu vozila je svakako povoljnija nego za ukupnost pojedinačno osiguranih vozila iz mnogo razloga (lakša kontrola rizika, isti pristup korištenju vozila i njihovom servisiranju, manji troškovi zaključenja ugovora o osiguranju, itd.).
Premiju za flotu vozila određuje osiguratelj i to na temelju premijske grupe (primjerice, osobna vozila, teretna vozila i sl.), tehničkih karakteristika vozila (primjerice, za koji prijevoz su namijenjena) i tzv. stupnja flotnog bonusa/malusa (a ovaj se određuje prema podacima o štetama, odnosno prema odnosu zaračunate premije i prijavljenih šteta ugovaratelja osiguranja u prethodnim godinama kod osiguratelja kod kojega su vozila osigurana i/ili kod osiguratelja kod kojih su prije bila osigurana, ako se mijenja osiguratelj). Kao što vidimo, i kod osiguranja flote vozila u pravilu se vodi računa o odnosu šteta/premija, što je pandan poznatom sustavu bonus/malus kod pojedinačnih osiguranja. Kakvi sve popusti postoje i koliko oni iznose, osiguratelj će odrediti na temelju vašega zahtjeva za osiguranjem flote, a vrlo često to pravo sebi pridržavaju tzv. direkcijske strukture osiguratelja, a nije ostavljeno terenskim službama.
U uvjetima liberaliziranog tržišta, pogodnosti su predmet pregovaranja i dogovaranja između klijenta i osiguratelja. Osiguranje flote, naravno, moguće je kako kod kasko osiguranja vozila tako i kod obveznog osiguranja od odgovornosti (s tim da se kod ove vrste osiguranja flote polica osiguranja na temelju osnovnog okvirnog ugovora izdaje za svako vozilo posebno).
Izdvojeni članci
Porezi i financije
Što donosi novi porez na nekretnine u 2025. godini?
Porez će se utvrđivati prema stanju na dan 31. ožujka. Za onog tko na taj dan bude vlasnik nekretnine provjerit će se je li nekretninu dugoročno iznajmio ili u njoj živi, a ako je u kratkoročnom najmu ili prazna, plaćat će se porez
Radno pravo
Povećanje bruto plaća u 2025. godini
U 2025. godini očekujemo značajno povećanje minimalne bruto plaće u Hrvatskoj, s dosadašnjih 840 eura na 970 eura
Radno pravo
Promjene u Zakonu o tržištu rada
Na 32. sjednici Vlade RH predložene su izmjene i dopune Zakona o tržištu rada. Ove reformske mjere donose nekoliko ključnih promjena koje bi trebale poboljšati situaciju za nezaposlene