06.12.2017.

Popust u premiji za (starija) diesel vozila?

Piše:prof. dr. sc. Marijan Ćurković
Innovus d.o.o
www.osiguranje.hr

Neki gradovi najavljuju i pooštrenje pravila o korištenju starijih diesel vozila u samom gradu radi zaštite od štetnih emisija


Naš čitatelj F.A., koji ima Volkswagen golf, diesel, star deset godina, postavlja vrlo interesantno pitanje: svojim vozilom često putuje u inozemstvo, diljem Europe, i već je doživio da vozilom nije mogao ući u neka mjesta, jer su na snazi mjere zabrane ili ograničenja prometovanja starijih diesel vozila. Koliko vidi iz dnevnog tiska, neki gradovi najavljuju i pooštrenje pravila o korištenju starijih diesel vozila u samom gradu radi zaštite od štetnih emisija. Dakle, pošto neće moći svojim vozilom, koje je uredno osigurano i za rizike prometnih nesreća u Europi, pa time i u svim gradovima, to je rizik prometne nesreće koju može skriviti i za koju bi odgovarao njegov osiguratelj, manji od onoga kojega je osiguratelj uzeo u kalkulaciju prilikom određivanja premije osiguranja od automobilske odgovornosti. To bi – po njemu - bio razlog za umanjenje premije za takva vozila.


Nema sumnje da je pitanje čitatelja F.A. na mjestu i da se s pravom očekuje odgovor osiguratelja. Upravo činjenica zabrane korištenja starijih diesel vozila u nekim gradovima, u kojima bi bez takve zabrane vozilo prometovalo, dovodi do smanjenja mogućnosti prometne nezgode, a to znači i do smanjenja rizika osiguranja. Ta pojava traži da se uzme u kalkulaciju kod određivanja premije osiguranja. Možda su neki osiguratelji tu činjenicu i uzeli u obzir, što vozač/vlasnik diesel starijeg vozila ne zna, jer mu se individualno ne govori o strukturi elemenata uzetih u obzir kod određivanja premije. Ali, očigledno je da se takva činjenica mora uzeti u obzir. Uostalom, neovisno o konkretnom slučaju i o konkretnim zabranama i ograničenjima prometa vozilima koja pojačano zagađuju okoliš, osiguratelji bi, kao osviješteni podupiratelji očuvanja zdravog okoliša, trebali uzeti u obzir kao kriterij kod određivanja premije i vrstu pogona vozila, stimulirajući upravo ona vozila koja su manji zagađivači okoline. A tu su onda diesel vozila hendikepirana, jer su oni veći zagađivači od benzinskih vozila.

Podijeli