Uskoro mi ističe registracija i osiguranje od odgovornosti za moje vozilo . S obzirom na zbivanja u osiguranju tijekom prošle godine i na uobičajeno poskupljenje premije tijekom lipnja , interesira me kako stvari stoje sada , očekuje li se ( veće ) povećanje cijena osiguranja…" . Ovakvih sličnih pitanja naših čitatelja ima više . Ona su posljedica činjenice da se doista svake godine u svibnju i lipnju utvrdjuju rezultati poslovanja u osiguranju od automobilske odgovornosti i , shodno tome , razmišlja o korekciji premije osiguranja . Istine je da su se tiejkom prošle i u prvoj polovici ove godine zbili neki dogadjaji koji bitno utječu na poslovanje osiguratelja u obveznom osiguranju od automobilske odgovornosti . Tu u prvom redu mislimo na već uhodanu i redovitu primjenu kriterija koje je odredio Vrhovni sud prije par godina , zatim na stupanje na snagu novog Zakona o obveznim osiguranjima u prometu i tamo odredjenom znatnijem povećanju osiguranih svota , te skraćivanju rokova za obradi i isplatu odšteta . Naravno , svi navedeni (novi) tereti moraju imati za posljedicu loš mjerodavni tehnički rezultat osiguranja od automobilske odgovornosti , da bi osiguratelji imali argument za traženje povećanja cijena osiguranja od automobilske odgovornosti . Mjerodavni tehnički rezultat se medjutim utvrdjuje za protekle tri godine , utvrdjuje se prosjek i tek tako utvrdjeni prosjek daje odgovor na pitanje opravdanosti povećanja premije . Kako stvari stoje sada , u 2005.g. gotovo svi naši značajniji osiguratelji koji su se bavili osiguranjem od automobilske odgovornosti imali su dobar tehnički rezultat ( iznimka su tri manja društva s portfeljom koji nije značajnijeg opsega i ne utječe na konačan rezultat te vrste osiguranja ) . Gledajući po registarskim oznakama , većina registarskih područja ima pozitivan mjerodavan tehnički rezultat ( s iznimkom Imotskog , Koprivnice , Makarske , Našica ,Podravske Slatine , Šibenika , Virovitice i Županje ) , pa je i eventualno pomicanje pojedinog registarskog područja u veću zonu problematično . Ako se tomu doda i činjenica da je mali broj slučajeva šteta koje dosežu ili prelaze minimalne osigurane svote , onda je logičan zaključak da osiguratelji ove godine nemaju baš previše razloga ni osnovice za traženje povećanja premija osiguranja od automobilske odgovornosti . Ako se tomu doda potreba točne primjene odobrenog cjenika osiguranja i kontrola njegove primjene u praksi , na čemu će nadzorno tijelo s pravom i dalje insistirati , te nastavak aktivnosti MUP-a na suzbijanju vožnje bez adekvatne registracije i osiguranja od odgovornosti ( u 2005.g. neosigurani su uzrokovali preko 100 milijuna šteta , što znači da bi bez njih sadašnja premija mogla biti jeftinija za cca 5 % ) , očigledno je da će sve što je navedeno omogućiti ostajanje kod sadašnjeg cjenika osiguranja od automobilske odgovornosti .