08.08.2002.
Postoperacijsko ponašanje
Nakon operacijskog zahvata vrlo je bitno ponašanje klijenta da bi rezultat estetskog zahvata bio zadovoljavajući. Što to znači? Klijenta moramo maksimalno uputiti na režim ponašanja glede tjelesnih aktivnosti, veoma detaljno analizirati što radi i koliko mora biti odsutan s profesionalnom aktivnošću. Npr. klijentici s operiranim grudima dati zabranu podizanja tereta do mjesec dana, klijentu kod kojeg je napravljen "face lifting" narediti strogo mirovanje, što manje mimike te konzumacije tekuće ishrane. Neadekvatno ponašanje u ranom postoperacijskom periodu može kompromitirati rezultat, te dovesti do ozbiljnih komplikacija kao što su krvarenje, hematom, infekcija, asimetrija, otvaranje rane itd... Veoma je bitno uputiti pacijenta da ne smije konzumirati od lijekova ništa što nije preporučeno od strane kirurga kao npr. uzeti Aspirin ili Anodl koji mogu izazvati ozbiljno krvarenje u ranom postopereacijskom periodu.
Veoma slična stvar je s većom količinom C vitamina, stoga se ne preporučuje njegovo konzumiranje. Ne izlaganje suncu iza estetskih operacija je gotovo pravilo koje treba poštivati. Nije rijetko da se klijenti ne drže dobivenih naputaka ili nešto primijene bez konzultacije s kirurgom, što izazove komplikaciju ili blaže rečeno incident. Nekad je vrlo teško predvidjeti sve moguće situacije u koje može klijent doći u postoperacijskom razdoblju, ali zato postoji dvostruka zaštita dobra informiranost, te ne prevelika odvažnost u ponašanju.