Kod potpunog kasko osiguranja uvjetima osiguranja isključeno je iz pokrića čak dvadesetak mogućih rizika, odnosno šteta
„Dobio sam u ruke reklamni dopis jednog našeg osiguratelja u kojemu mi, zajedno s mojom bankom, nudi kasko osiguranje vozila po vrlo povoljnim uvjetima, među kojima je čak i povrat dijela premije, ako ne bude štete… Kako sam tek nedavno položio vozački i za dva-tri tjedna ću kupiti novo vozilo, zanima me samo puno kasko osiguranje, da ne moram razmišljati što je, a što nije osigurano i prolaziti kroz kasnije 'izmotavanje' osiguratelja…“.
Tako govori naš čitatelj H.V. Nažalost, odgovorom ćemo ga morati razočarati, premda bi bilo puno bolje da je te osnovne stvari vezane uz osiguranje svoga vozila naučio već u autoškoli. No,to je druga tema.
Dakle , „potpuno“ kasko osiguranje nipošto ne znači puno osigurateljno pokriće svih mogućih šteta na osiguranom vozilu. To se osiguranje zove potpunim u uvjetima kasko osiguranja da bi se razlikovalo od „djelomičnog“ kasko osiguranja koje obuhvaća samo jedan ili nekoliko rizika iz lepeze onih koji su pokriveni potpunim kasko osiguranjem.
Potpuno osiguranje je, naravno, skuplje od djelomičnog, jer je pokriće koje nudi potpuno osiguranje puno šire.
Ipak, dobro je znati da potpuno kasko osiguranje ne pokriva sve moguće rizike i sve moguće štete na vozilu. I kod potpunog kasko osiguranja uvjetima osiguranja isključeno je iz pokrića čak dvadesetak mogućih rizika, odnosno šteta.
Štete zbog kvara (pogonske štete) gdje spadaju, primjerice, pogreške u materijalu, istrošenost materijala, štete zbog kočenja, lošeg rukovanja, probušenje ili prsnuće vanjske i unutarnje gume, nedovoljno podmazivanje i s tim povezane štete, nedostatak vode u hladnjaku, pretjerano opterećenje, oštećenja na električnim instalacijama…; smrzavanje tekućine u hladnjaku ili u bloku motora; štete zbog gubitka ulja ili tekućine tijekom nastavka vožnje nakon oštećenja vozila; šteta od tereta koje se vozilom prevozi – osim ako se radi o prometnoj nezgodi; šteta od tereta prigodom ukrcaja – iskrcaja; šteta zbog tehničke neispravnosti vozila; opterećenja preko dopuštene težine; štete za vrijeme prijevoza ili vuče drugim vozilom; utaje ili prijevare od treće osobe, kojoj je vozilo dano u najam ili na korištenje…
Tome spisku treba dodati i rizike koji su osigurani samo ako se uz potpuno kasko osiguranje plati i dodatna premija: poplave, bujice, visoke vode, štete zbog sudjelovanja na raznim takmičenjima, relijima i sl.
Nadalje, isključene su štete nastale u nekim državama i sl. Kao što vidimo, „potpuno“ ne znači „sve“.
Tek pomno čitanje uvjeta daje pravi odgovor što je pokriveno potpunim kasko osiguranjem vozila, a ne sama riječ „potpuno“ iz nekog promidžbenog letka.