Naš čitatelj B.M. ima sklopljeno obvezno osiguranje od odgovornosti za svoje motorno vozilo kod osiguratelja "J". Po toj polici ima odobren bonus od 50 %. Kako se radi o starijem vozilu, odlučio je kupiti novo, a staro zadržati i dalje, jer je u obitelji potrebno imati dva vozila. Kod osiguranja novoga vozila (ugovor mu je napravila djelatnica prodajnog servisa) rečeno mu je da s bonusom mora početi iz početka. Smatra da bi mu i po novom vozilu osiguratelj morao priznati stečeni bonus od 50 %, jer on nikada nije imao nikakav udes. Je li u pravu? Radi točnog odgovora morali bismo znati kad je naš čitatelj sklopio novi ugovor o osiguranju za novonabavljeno vozilo. Pretpostavljamo da je to bilo iza 15. rujna 2005.g. Naime, toga dana došlo je do izmjene Uvjeta za osiguranje od automobilske odgovornosti. Jedna od izmjena odnosila se i na bonus kod stjecanja drugoga i svakog slijedećeg vozila, uz istovremeno zadržavanje staroga. Bonus , ili povoljan premijski stupanj, doista je vezan za vlasnika vozila. Kad se vozilo osigurava prvi puta vlasnik/korisnik vozila plaća punu premiju (premijski stupanj 10 - bez bonusa i malusa). Iznimku od toga predvidjaju uvjeti za vlasnika/korisnika koji je već ostvario bonus po osiguranju postojećeg vozila i nabavlja drugo, odnosno svako slijedeće vozilo. Smatralo se da dobro ponašanje vozača i činjenicu da nije imao šteta, odnosno, da je postigao bonus po osiguranju postojećega vozila, treba nagraditi i kod sklapanja osiguranja za drugo nabavljeno i svako slijedeće vozilo. Ova odredba Uvjeta odnosi se samo na vlasnike osobnih vozila i motocikla, i to isključivo na vlasnike/osiguranike fizičke osobe. U konkretnom, dakle, slučaju naš čitatelj B.M. imao je pravo kod sklapanja ugovora o osiguranju za drugo vozilo dobiti bonus , ali ne 50 %, kako on kaže, nego 25 % (čl. 9.st. l. t. 2. Uvjeta AO). Zašto osiguratelji nisu predvidjeli mogućnost dobivanja istoga stupnja bonusa i za drugo odnosno svako novonabavljeno vozilo? Jednostavno stoga što se moralo voditi računa da naplaćena premija bude dostatna za plaćanje mogućih šteta. Preveliki bonus mogao bi ugroziti ravnotežu izmedju premije i šteta, što bi moglo dovesti do negativnih posljedica glede zaštite trećih oštećenih osoba u cestovnom prometu. Zato se i vrši kontrola (ispravnog) odobravanja bonusa od strane javnog tijela - HANF-e, o čemu su čitatelji tijekom zadnjih mjeseci slušali i čitali. Dakle, treba zatražiti ispravak police i odobrenje bonusa u skladu s Uvjetima za osiguranje od automobilske odgovornosti.