- Prema Izvješću Pravobranitelja osiguranja za prvih šest mjeseci ove godine uočljiva je tendencija povećanja pritužbi, žalbi i zahtjeva za zaštitu odnosno pomoć, koje mu upućuju osiguranici i ostali potrošači osigurateljne usluge (čitaj: oštećenici).
Primjedbe , žalbe i pritužbe odnose se na rad gotovo svih osiguratelja (na 14 većih društava; iznimka: Sunce osiguranje, Agram Life i Uniqa osiguranje). Sadržajno, najčešći prigovori i pritužbe su:
- neisplata nespornog dijela štete;
- mala otkupna vrijednost police životnog osiguranja;
- odugovlačenje postupka rješavanja odštetnog zahtjeva i nepoštivanje propisanih rokova ;
- odbijanje primitka odštetnog zahtjeva i traženje da oštećeni prisili osiguranika-štetnika da prijavi događaj;
- izostanak obrazloženja odbijanja (potpunog ili djelomičnog) odštetnog zahtjeva ;
- nezadovoljstvo malom pripisanom dobiti kod životnih osiguranja;
- nezadovoljstvo osiguranika vezanih za leasing;
- prigovor da uvjeti osiguranja nisu predani ugovaratelju iako je potpisao policu;
- suhoparan odnos agenta prema ugovaratelju;
- nedostatak informacije o uvjetima osiguranja i savjeta što bi trebalo učiniti da se dobije adekvatno pokriće nekih rizika;
- nepriznavanje troškova popravka u inozemstvu;
- nepriznavanje troškova zastupanja po odvjetniku;
- nepriznavanje bonusa u automobilskom osiguranju zbog (samo) prijavljene, a još neisplaćene štete trećoj osobi ;
- prigovor zbog netransparentnosti obračuna (totalne štete, otkupa police životnog, mišljenja liječnika – cenzora, plaćanja računa serviseru izravno bez znanja oštećenoga);
- nezadovoljstvo utvrđivanjem stupnja invalidnosti kod osiguranja od nezgode;
- nezadovoljstvo odbijanjem pojedinih stavki računa popravka, posebno odbijanjem amortizacije za stare dijelove koji se zamjenjuju novima;
- sporost u rješavanju šteta po osiguranju od odgovornosti kod izravnog zahtjeva osiguraniku (primjerice kod osiguranja od odgovornosti odvjetnik , bolnica i sl.);
- odgoda rješavanja odštetnog zahtjeva bez obrazloženja;
- nesporazumi oko polica putnog osiguranja i širini obveznog ili dobrovoljnog pokrića;
- nepriznavanje bonusa nakon proteka trogodišnjeg razdoblja i kasnije nabavke novog (ili drugog) vozila;
- postavljanje regresnog zahtjeva preko limita određenog uvjetima AO osiguranja;
- čekanje isplate naknade kod krađa do okončanja kaznenog postupka;
- nezadovoljstvo odbijanjem osiguratelja da vrati neiskorišteni dio premije;
- birokratski postupak osoblja osiguratelja na šalterima…
Iz navedene liste najčešćih prigovora očito je da se radi o problemima koji se ponavljaju i na koje osiguratelji nisu jasno i jednoglasno dali odgovor. Posebno zabrinjava činjenica da se prigovori nastavljaju prema istom ili istim osigurateljima i nakon što ih je pravobranitelj upozorio na nepravilnosti u radu, što je vjerojatno posljedica činjenice da pravobranitelj i nema puno ovlasti (ne može ulaziti u materijalno-pravne probleme prigovora, izriče samo upozorenje bez obveze osiguratelja da po njemu i postupi). U nekim drugim (učinkovitijim) zemljama je drugačije…