Šanse da se uspješno proda nekretnina posljednjih mjeseci uslijed krize znatno su se smanjile. Veliki broj nekretnina na tržištu, visoke rate kredita i teško dobivanje istih, samo su neki od problema koji su trenutno aktualni. Sa svih strana obasuti smo informacijama o krizi, a mnogi su na vlastitoj koži već i osjetili posljedice.

Ako prodajete nekretninu i već duže vrijeme je na tržištu, a ne uspijevate je prodati, prije nego pribjegnete smanjenju cijene, nemojte zaboraviti da postoje i drugi načini na koje možete poboljšati šanse za uspješnu prodaju. Prečesto se očajni vlasnici nekretnina okreću metodi drastičnog smanjenja cijene kako bi potakli interes kupaca. Takvo razmišljanje  povodi se logikom shopping centara i njihovih rasprodaja, što niža cijena, veća potražnja. No, na tržištu nekretnina drugi su faktori koji određuju pravila igre. Smanjite li cijenu u nadi da ćete proizvesti povećan interes među potencijalnim kupcima, možete lako dovesti do toga da ciljanu skupinu (dakle, onu koja je najizglednija za kupovinu) dovedete do sumnjičavosti. Logično, počet će se pitat zašto je cijena tako niska. Kod određivanja cijene nekretnine imajte na umu da cijena direktno govori o kvaliteti nekretnine. Smanjite li cijenu, istina, povećat ćete interes, no to će vjerojatno biti kupci koji nisu bas pouzdani ili izgledni kandidati da stvarno i ostvare kupnju.

Najčešće nije cijena ta koja odvraća potencijalne kupce, već nedostatak dodataka konačnoj ponudi koji bi ih zainteresirali. Kada budete razmišljali koji su to bonusi koji bi mogli potaknuti kupce na kupnju, svakako nastojite na tome da se razlikujete od konkurencije. Primjerice, možete ponuditi kupcu dijeljenje troškova kupoprodajnog ugovora. Često kupci ostaju zatečeni troškovima koji nastanu oko sklapanja završnog ugovora, što ih može lako i odvratiti od kupnje čak i ako su zadovoljni nekretninom. Ponuda da ćete pokriti dio troškova kupoprodajnog ugovora  bolje će se odrazit na vašu financijsku situaciju od smanjenja cijene nekretnine, a imat će i bolji krajnji efekt.

Vjerojatno ćete razmišljati i o tome da s prodajom  nekretnine sačekate dok se stanje na tržištu ne primiri i prođe kriza, no u tom slučaju imajte na umu da će u novom okolnostima tržište biti preplavljeno prodavateljima. Unatoč lošoj situaciji na tržištu trenutno, nemojte gubiti nadu, svoju nekretninu možete prodati, no bit će potrebno puno više truda, kreativnosti i mudre strategije, kao i dakako, strpljenja.

photo by claudia veja