Ustvari, proljeće je već došlo. No, počekajmo da ode ovaj hladni val. Poslije toga, valjda više neće biti neugodnih iznenađenja, pa ćemo do zime slobodno moći odložiti svu zimsku odjeću. To će biti i vrijeme kada bi našim automobilima mogli posvetiti dodatnu pažnju. Jer, ako realno pogledamo, kad je zima prehladno je za bilo koje radove, naročito ako nemamo garažu, a većina automobila ipak spava na otvorenome. Ljetne vrućine svakako nisu prilika da se na plus četrdeset znojimo oko svog metalnog prijatelja. Dakle, vrijeme je sada! I dok vani ptičice cvrkuću, a Sunce ugodno grije leđa, iskoristite priliku i pozabavite se malo vašim automobilom.

Iako prošla zima i nije bila neka jedno temeljito čišćenje cijelog automobila ne bi bilo na odmet. Iako danas ima bezbroj praonica koje će za relativno malo novaca za pola sata učiniti ono za što ćete vi potrošiti puno više vremena, gušt je, malo pozabaviti se oko svog auta, a pranjem i najnedostupniih mjesta (što u praonama baš neće), uočit ćete i neke nedostatke, pojavu hrđe ili neki dio koji više ne stoji kako je nekad stajao. Nije rijetkost da kod tako detaljnog pranja, otkrijemo i neka oštećenja na karoseriji ili braniku, naročito ako je auto cijelu zimu bio prljav. Pojava tragova iste boje na više mjesta, upozorit će vas da bi auto trebali parkirati na nekom drugom mjestu, jer ako je neki drugi auto baš takve boje parkiran stalno blizu vas, nekom sljedećom prilikom možete očekivati i ozbiljnija oštećenja. Ako su u pitanju samo površinski tragovi, malo paste za poliranje i vate, skinut će s laka vašeg automobila tragove tuđe boje i problem je riješen. No, ako preko oštećenja lagano zagrebete noktom i osjetite kako nokat zapne, klasičnim sredstvima za poliranje nemojte gubiti vrijeme, jer ništa nećete postići. Riješenje je jedino polirna pasta u boji vašeg automobila, koja će prekriti temeljnu bijelu boju, ali će ogrebotine ostati. Iako noviji automobili imaju i dvanaest godišnje garancije na prohrđavanje, pa je vjerojatnost pojave “ruzine” gotovo zanemariva, starija vozila itekako vole zahrđati i to na baš naj nedostupnijim mjestima. Oni koji zaljubljeno drže do svog automobila, u takva mjesta zalaze odbačenom četkicom za zube, pa tako čiste prljavštinu ispod koje se počinje nadizati boja, i tu je početak nastajanja karijesa na limu automobila. Naiđete li na takvo mjesto, a u petogodišnjem planu vam nije zamjena automobila novim, brusnim papirom dobro očistite hrđu, nakon čega je premažite temeljnom bojom, a kad se ona osuši, lakom u boji automobila. Iako će vam se činiti da niste ništa strašno učinili, znajte da svaka malena rupica naraste velika, a onda bez autolimara nema pomoći. Pa i tada je problem, budući se velika većina njih ne želi baviti takvim popravcima, jer iziskuju dosta posla, a ne može se realno naplatiti. Čisteći oko vratiju, kad su ona otvorena, ne zaboravite na mjesta gdje se ona zatvaraju i oko kojih se vrte kod otvaranja. Mala količina ulja za podmazivanja na osovinice oko kojih se vrata okreću i par mlazeva WD spraya u bravice, spasit će vas trošenja osovinica i neugodne škripe, ali i loma elemenata bravica, koji se kod nekih modela ne mogu pojedinačno zamjeniti, nego treba kupiti kompletnu bravu a to košta. Prilikom pranja unutrašnjosti, zavirite pod prostirku poda, naročito ako u kabini stalno osjećate neugodan miris vlage. Primjetite li da prostirka nije suha, ne čekajte, nego odmah pokušajte ustanoviti kuda voda ulazi u kabinu. Iako smo o tome već pisali, ponovimo da to može biti zbog propuštanja na gumama stakala, spojevima štop lampi, uz grijač, čiji je odvod zaštropan jesenjim lišćem itd. Ako cijelu zimu niste kontrolirali tlak u gumama, obavezno se odvezite do prve benzinske postaje i poravnajte vrijednosti. Nakon otvaranja poklopca motora, ukoliko motor nije prekriven zaštitnim plastikama, bacite pogled na eventualna propuštanja. Osim toga ne zaboravite na nivo rashladne tekućine, nivo ulja motora, i tekućine za pranje stakla. I eto, proveli ste jedan lijep dan na suncu a učinili ste korisan posao.