Od 1. siječnja 2009. Rusija, nakon što je ispunila sve uvjete koje joj je postavio Savjet ureda sustava zelene karte, konačno postaje punopravni član sustava zelene karte, omogućujući tako „ozelenjavanje„ kompletnog područja Europe. To pak znači da bi i hrvatsko osiguranje od automobilske odgovornosti moralo vrijediti, bez ikakvih dodatnih klauzula ili eventualne dodatne premije, i na području Rusije. I obratno: rusko obvezno osiguranje, u formi ruske zelene karte osiguranja, pokriva štete na području Hrvatske. 

Rečeno bi bilo  sukladno odredbi čl. 9. st. 2. Zakona o obveznim osiguranjima u prometu (Narodne novine br. 151/05): obvezno osiguranje od automobilske odgovornosti „mora pokrivati štete nastale na području Republike Hrvatske i teritoriju država članica Sustava zelene karte osiguranja“. Da je tu točka – problema ne bi bilo. Međutim, spomenuti Zakon o obveznim osiguranjima u prometu u čl. 3. st. 1. t. 22. definira „područje država članica Sustava zelene karte“ kao „teritorij Europske unije, područje država EEA (Europski gospodarski prostor) koje nisu članice Europske unije (Island, Norveška, Lihtenštajn), te Andore i Švicarske.“

Dakle, prema hrvatskom  Zakonu, Rusija ne spada u sustav zelene karte. To pak opet znači da hrvatski osiguratelji nisu obvezni pokrivati štete koje vozila s hrvatskim registarskim oznakama (a već ih ima dosta koji prometuju područjem Rusije) uzrokuju na području Rusije. Nije isključeno da neki hrvatski osiguratelj uvjetuje pokriće šteta uzrokovanih prometovanjem u Rusiji posebnom klauzulom u ugovoru o osiguranju i, naravno, naplatom dodatne premije osiguranja, za širenje osigurateljnog pokrića i na područje na kojem ono ne vrijedi ex lege, zahvaljujući nerazumnoj odredbi čl. 3. st. 1. t. 22. Zakona o obveznim osiguranjima u prometu. Eventualno takvo ponašanje, iako potpuno zakonito, ipak bi bilo u suprotnosti s duhom međunarodnog sustava zelene karte, koji kao osnovno načelo očekuje od svojih članica da ne naplaćuju posebnu premiju za izdavanje zelene karte osiguranja i da „osnovno“ osiguranje i osnovna premija uključuje i pokriće šteta u svim zemljama članicama sustava zelene  karte.

Dakle , rješenje je da hrvatski osiguratelji dobrovoljno priznaju valjanost svojih zelenih karata u Rusiji i ruskih u Hrvatskoj i tako svoje ponašanje usklade s duhom i slovom sustava zelene karte, čiji su  uredan i lojalan član (dosada) bili. Druga mogućnost jeste da naš Zakonodavac pod žurno donese izmjene Zakona o obveznim osiguranjima u prometu, barem u onom opsegu kojega su osiguratelji (pismeno) predložili već nekoliko dana nakon njegovog stupanja na snagu, svjesni pogrešaka koje su na neobjašnjiv način ušle  u tekst toga Zakona.