Kao što je našim čitateljima, posebno onima koji su zainteresirani za putovanje u SR Jugoslaviju, dobro poznato, putovati u tu državu nije bilo jednostavno, a zbog obveze da pri prelasku granice plate i premiju (graničnog) osiguranja (100 DEM) - nije bilo ni jeftino. Stvar je još kompliciranija što su uvjeti i cijene prelaska granice bile različite za Srbiju i Crnu Goru. Sve je to bila posljedica dugogodišnje suspenzije SR Jugoslavije iz sustava međunarodne karte osiguranja, zbog čega zelena karta, kao međunarodno priznati dokument koji potvrđuje valjano osiguranje vozača od odgovornosti za štete koje tim vozilom može uzrokovati u zemlji u koju putuje, nije bila u funkciji. Kako je broj putovanja porastao i još uvijek je u stalnom rastu, međunarodni Savjet ureda je priželjkivao ponovni povratak Jugoslavije u sustav, ali je to uvjetovao prethodnim plaćanjem dugova SR Jugoslavije ostalim državama članicama sustava. Konačno je Jugoslavija taj uvjet ispunila, što je konstatirano upravo na sjednici navedenoga tijela održanoj u Dubrovniku, 20. rujna ove godine. Zbog toga je Savjet preporučio nacionalnim uredima da se ukine granično osiguranje motornih vozila i da se vrati na zelenu kartu osiguranja kao dostatan dokaz valjanosti osiguranja. Hrvatski ured za osiguranje i Udruženje osiguravajućih organizacija Jugoslavije, kao susjedni uredi vrlo zainteresirani za normalizaciju prometa, odlučili su da se sustav zelene karte ponovno uspostavi u međunarodnom prometu od 1. prosinca 2001.g. Time će se u odnosima između dvije države uspostaviti normalni osigurateljni odnosi kakvi postoje i između ostalih država članica sustava zelene karte. Nažalost, takvim odlukama ne rješava se dosadašnje negativno stanje, pa će oštećeni u obje države još dugo imati problema vezanih uz štete koje su pretrpjeli do navedenog datuma. Problem bi mogao ostati i s međugraničnim prijelazom između Hrvatske i Crne Gore, jer je pitanje da li će Crna Gora prihvatiti dogovor postignut između Jugoslavenskog udruženja i Hrvatskog ureda za osiguranje. Ako ne prihvati, s njom ćemo i dalje imati sustav graničnog osiguranja odgovornosti vozača. Dakle, da podsjetimo naše čitatelje: pri putovanju kolima u inozemstvo za Sloveniju nije potrebna zelena karta osiguranja, za putovanje u Bosnu i Hercegovinu potrebna je zelena karta, a za putovanju u Jugoslaviju, točnije u Srbiju, od 1.prosinca ove godine dostatna je i obvezna zelena karta, a glede putovanja u Crnu Goru moguće je ostajanje na snazi sustava graničnog osiguranja i obveze plaćanja premije pri svakom prelasku granice između Hrvatske i Crne Gore.