30.01.2003.
Skupo neznanje
Jedan vozač je na istom raskrižju već nekoliko puta prouzročio prometnu nesreću. Objasnio je: koje raskrižje, kako je promet na njemu reguliran, što se događalo. Nepoznanica koja ga je mučila zapravo je nedostatak osnovnog znanja o regulaciji prometa.
Zamislite raskrižje na kojem je promet uređen znakovima za glavnu i sporednu cestu, a glavna cesta pruža se - položena je - ulijevo. Dakle, ako vozite glavnom cestom i glavna cesta vam se pruža ulijevo, tada:
· vozila koja vam dolaze s desne strane nalaze se na sporednoj cesti i dužni su vas propustiti,
· ali i vozila koja vam dolaze iz suprotnog smjera nalaze se, također, na sporednoj cesti i dužni su vas propustiti.
No, na tom raskrižju, osim znakova, nalazi se i semafor koji malo radi i upravlja prometom, ali često i ne radi, pa ne upravlja prometom. Problemi su nastajali kada je semafor radio. Unatoč uključenom semaforu naš vozač se i dalje ponašao kao da semafora nema i nastavljao je vožnju prema postavljenim znakovima. Prilikom skretanja ulijevo mislio je da i dalje ima prednost pred vozilima iz suprotnog smjera, ali... kada je našem vozaču bilo upaljeno zeleno svjetlo - tada je istovremeno zeleno svjetlo i vozilima iz suprotnog smjera - kada je naš vozač skretao ulijevo trebao je propustiti vozila iz suprotnog smjera koja zadržavaju smjer ili skreću udesno, a on to nije učinio.
Koji je redoslijed postupanja na raskrižju:
1. ako se prometom upravlja znacima i zapovijedima ovlaštenih osoba - ne vrijedi semafor, ne vrijede znakovi za glavnu i sporednu cestu, ne vrijedi pravilo desne strane!
2. ako se prometom upravlja prometnim svjetala na semaforu - ne vrijede znakovi za glavnu i sporednu cestu, ne vrijedi pravilo desne strane!
3. ako je promet uređen prometnim znakovima za glavnu i sporednu cestu - ne vrijedi pravilo desne strane!
4. ako je promet uređen pravilima o prednosti prolaska (raskrižje cesta iste važnosti) - postupamo prema tim pravilima!