Kandidat za vozača, u odnosu prema pješacima, obvezan je pokazati nadasve tolerantan, human i solidaran odnos, a sve uz poštivanje prometnih pravila. Naravno, na isti način dužni su se prema pješacima odnositi i svi ostali vozači. Postupaju li vozači u prometu baš uvijek tako? Svi znamo da nije tako. Znamo da vozači uglavnom ne vode računa o pješacima. Nisu pažljivi, pješaci im smetaju, idu im na živce, pa možemo zaključiti kako i pješaci pripadaju skupini ugroženih sudionika u prometu. Na ispitu, ovlašteni ispitivač ocjenjuje postupak kandidata za vozača pogrešnim, a ako je pri tom kandidat omeo ili ugrozio pješaka, ispitivač taj postupak ocjenjuje diskreditirajućom pogreškom i kandidat na ispitu - nije zadovoljio, u slučajevima kada kandidat: • ne propušta pješake koji se kreću obilježenim pješačkim prijelazom, • pri skretanju na bočnu cestu na čijem ulazu se nalazi obilježen pješački prijelaz, ne propušta pješake koji se kreću obilježenim pješačkim prijelazom, • pri skretanju na bočnu cestu na čijem ulazu se ne nalazi obilježen pješački prijelaz, ne propušta pješake koji su stupili na kolnik, • ne propušta djecu, starije i iznemogle osobe, slijepe ili druge invalidne osobe koje imaju namjeru stupiti na obilježen pješački prijelaz, • propušta pješake koji nisu stupili na pješački prijelaz i očito ne pokazuju namjeru da to žele učiniti, • propušta pješake naglim kočenjem što kod pješaka izaziva nepovjerenje i nesigurnost, • zbog zakašnjele reakcije ili krive procjene, zaustavlja vozilo na pješačkom prijelazu i na taj način propušta pješake, • zaustavlja ispred pješačkog prijelaza iako je pješak već prošao. Zastanite i promatrajte što se događa ispred i na pješačkim prijelazima. Promatrajte i pješake i vozače. Izvucite iz toga korist za sebe, za svoju sigurnost.