Na sjednici 45. Skupštine zelene karte donesena je odluka kojom se Crna Gora od 1. siječnja 2012. prima u punopravno članstvo sustava zelene karte


Nekoliko naših čitatelja koji redovito putuju u Crnu Goru motornim vozilom, pitali su nas više puta (pred turističku sezonu, a i nedavno) kakva im je mogućnost putovanja vozilom u Crnu Goru, a da na granici ne plate tzv. granično osiguranje, koje – posebno ako se višekratno putuje – i nije tako jeftino. 

Konačno takvi namjernici mogu odahnuti: na sjednici 45. Skupštine zelene karte, održane (simbolično) upravo u Dubrovniku 26. i 27. svibnja ove godine, donesena je odluka kojom se Crna Gora od 1. siječnja 2012. prima u punopravno članstvo sustava zelene karte. To pak znači da vozači vozila hrvatske registarske oznake mogu u Crnu Goru putovati s valjanom međunarodnom ispravom o osiguranju od automobilske odgovornosti, točnije, s obrascem zelene karte. Od toga datuma među 46 oznaka zemalja članica sustava zelene karte, nalazit će se i oznaka Crne Gore (međunarodna oznaka: MNE). 

No, kako su nas izvijestili iz Hrvatskog ureda za osiguranje, oni vozači kojima nije istekla valjanost zelene karte i koja će im valjati i nakon 1.1.2012.g., a na kojoj nema međunarodne oznake MNE, moći će putovati s tom starom zelenom kartom, uz dva uvjeta: 1) da je takva zelena karta još uvijek valjana i 2) da na njoj nije prekrižena međunarodna oznaka Republike Srbije (SRB). Takva odluka je donesena od strane crnogorske vlade, a nakon što je crnogorski nacionalni ured (Udruženje osiguravača Crne Gore) preuzeo jamstvo i za štete uzrokovane od strane vozača s takvom zelenom kartom. Naravno, vrijedi i obrnuto: vozači vozila s crnogorskom registarskom oznakom od 1.1.2012. moći će u Hrvatsku putovati uz uvjet da imaju valjanu zelenu kartu osiguranja od automobilske odgovornosti. Za štete koje uzrokuju vozači crnogorskih oznaka na području Republike Hrvatske odgovara Hrvatski ured za osiguranje. 

Ovim rješenjem problema Crne Gore učinjen je znatan korak naprijed u osigurateljnom sređivanju slobodnog prelaska međudržavnih granica, bez posebnog plaćanja graničnog osiguranja. Ostaje još jedino problem Kosova, koje za sada još nije član međunarodnog sustava zelene karte, jer je jedan od uvjeta da bi neka zemlja mogla biti članicom sustava zelena karta – članstvo u Ujedinjenim narodima, što Republika Kosovo još uvijek nije.