Posao zastupnika osiguranja reguliran je strogim propisima Zakona o osiguranju i na temelju njega donesenim pravilnicima koje donosi HANFA

 

Naš čitatelj R.M. iskreno priznaje da je „...naplatio premiju osiguranja od obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti od nekoliko osiguranika i pritisnut financijskim problemom nisam na vrijeme uplaćenu premiju predao odnosno položio na račun osiguratelja za koga sam radio, što mi se nikada prije nije dogodilo... Bojim se da bi mi osiguratelj mogao otkazati suradnju iako sam kasnije svu primljenu premiju uplatio...i da bi me mogao prijaviti HANFI koja bi mi mogla ukinuti ovlaštenje za rad kao zastupnik osiguranja.... Je li moj strah opravdan i što mi je činiti jer mi se posao zastupnika dopada, a i jedini mi je za sada dostupan“.

 

Posao zastupnika osiguranja reguliran je strogim propisima Zakona o osiguranju i na temelju njega donesenim pravilnicima koje donosi upravo HANFA. Prema odredbi čl. 415., st. 3. sadašnjeg Zakona o osiguranju, HANFA će ukinuti ovlaštenje za obavljanje poslova zastupanja u osiguranju ako zastupnik u osiguranju „...teže prekrši dobre poslovne običaje i pravila struke“.

Naravno, netko mora toj HANFI prijaviti kršenje pravila struke i dobrih poslovnih običaja, u koja svakako spada i obaveza zastupnika da naplaćenu premiju od osiguranika položi na račun svoga nalogodavca – osiguratelja kojega zastupa. Pretpostavljamo da će to učiniti osiguratelj kojega je R.M. zastupao. No, do toga saznanja HANFA može doći i neposredno, vršeći reviziju poslovanja zastupnika ili po prijavi neke druge zainteresirane osobe. Ako se to dogodi, rješenje o ukidanju ovlaštenja za obavljanje posla zastupanja u propisanom postupku donosi HANFA. Zastupnik kojemu je tako ukinuto ovlaštenje za zastupanje u osiguranju ne može dobiti novo ovlaštenje o obavljanju poslova zastupanja dok ne proteknu tri godine od dana pravomoćnosti rješenja o ukidanju ovlaštenja za obavljanje poslova zastupanja u osiguranju.