Dozvola za upravljanje brodicom izdana u bivšoj Jugoslaviji nije odgovarajuća dozvola kao uvjet valjanosti osigurateljnog pokrića
„Već godinama imam brodicu koja je opremljena motorom jačine 40 KS. Davno, u bivšoj državi, polagao sam ispit za voditelja čamca. Nažalost, tu dozvolu nisam pretvorio na vrijeme u 'našu', jer sam jednostavno smetnuo s uma da to treba učiniti.
Dakle, koristio sam se brodicom u vrlo ograničenom opsegu i nitko me nikada nije pitao za dozvolu. Ovoga ljeta policija me na izlasku iz zaljeva P. dva puta zaustavila i tražila dozvolu. Izvukao sam se isprikom da je nemam kod sebe. Ponekad brodicom upravlja moj unuk, koji također nema dozvolu, jer još nije polagao ispit za voditelja brodice. Kad sam sve to ispričao zastupniku osiguravajućeg društva X, kod kojega sam osiguravao brodicu, rekao mi je da ću, u slučaju neke štete koju bih mogao uzrokovati brodicom, imati problema, jer, ako nemam odgovarajuću dozvolu – gubim pravo iz osiguranja. Zar dozvola za upravljanje čamcem izdana od bivše države nije odgovarajuća dozvola za osiguratelja?“
Dozvola za upravljanje čamcem kao uvjet valjanosti osigurateljnog pokrića je dozvola propisana odgovarajućim propisima Republike Hrvatske. Dozvola izdana u bivšoj Jugoslaviji nije odgovarajuća dozvola, bez obzira što naš čitatelj smatra da je važno da on ima znanje i sposobnost upravljanja brodicom, a što dokazuje 30-godišnjim pomorskim iskustvom na toj istoj brodici. Stoga je zastupnik osiguratelja u pravu i dobro je da je upozorio osiguranika na mogućnost gubitka prava iz ugovora o osiguranju, ako bi brodicom upravljao bez propisane odgovarajuće dozvole i učinio nekome štetu. Naime, takva odredba sadržana je u čl. 6. st.1.t.2. Standardnih uvjeta za obvezno osiguranje vlasnika odnosno korisnika brodica na motorni pogon od odgovornosti za štetu nanesenu trećim osobama (2008.).
Osiguratelj bi trećoj osobi isplatio štetu, ali bi imao pravo regresirati isplaćeni iznos od voditelja brodice koji nije imao odgovarajuću dozvolu. Ako bi štetu uzrokovao spomenuti unuk, osiguranik bi također izgubio pravo iz osiguranja, jer je omogućio da brodicom upravlja osoba koja nije imala odgovarajuću dozvolu (čl. 6. st. 2. Uvjeta osiguranja HUO-a).