Zastupnik osiguranja je produžena ruka osiguranja, prema tome, greške zastupnika su greške samog osiguratelja


Slučaj naše čitateljice M.P.T. vrlo je poučan i uklapa se u mozaik svakojakih prijevara o kojima ovih dana možemo čitati u medijima, a sada vidimo da ni osiguranje nije imuno na te prijevare. Gospođa  M.P.T. piše: „Svake godine prije tehničkog pregleda osiguravam auto obaveznom policom autoodgovornosti, na način da u osiguravajućoj kući kod prodavatelja osiguranja uplatim premiju te mi on izda policu autoodgovornosti. Danas sam dobila opomenu od Creditexpress Hrvatske - Centra za upravljanje potraživanjima na kojoj se navodi da po polici autoodgovornosti od dana 16.03.2009. nije podmirena premija. Premiju sam platila po toj polici u gotovini isti dan kad je polica i izdana, direktno zaposleniku osiguravajuće kuće gotovinom, te mi je on izdao policu koju sam potpisala i s kojom sam obavila tehnički pregled, a pri tome mi nije izdao nikakav račun. U saznanju sam da je taj isti zaposlenik dobio otkaz na radnom mjestu, te da je dosta ljudi koji su osigurali svoje vozilo kod njega dobilo opomene o neplaćenim premijama. Ne znam što mi je činiti i kako dokazati da sam uplatila premiju po polici? Je li zaposlenik trebao izdati račun za uplaćenu premiju i može li osiguranje od mene potraživati uplatu s obzirom da se radi o polici iz 2009. godine?“

Što joj je činiti? Ništa! Bez obzira što joj zastupnik osiguravajućeg društva nije izdao i račun za uplaćenu premiju, izdao joj je policu osiguranja, koja je, prema Zakonu o obveznim odnosima, isprava o osiguranju (čl. 926.) u kojoj je navedena i premija osiguranja. Drugo, premija osiguranja, ako se drugačije ne ugovori, plaća se „...prilikom sklapanja ugovora (čl. 936. st. 2.).“ Treće, zastupnik osiguranja je produžena ruka osiguranja, prema tome, greške (neizdavanje računa ) zastupnika su greške samog osiguratelja.

Dakle, teret dokaza da osiguranik nije platio premiju leži na osiguratelju. Kako će on to dokazati u situaciji kad je izdao policu osiguranja i time priznao da je plaćena premija? Vjerojatno nikako. Osim ako se doista radi o slučaju prijevare u kojoj je sudjelovao zastupnik osiguratelja i sama gospođa  M.P.T., ali, i tu činjenicu osiguratelj mora dokazati. Savjet je, dakle, da gospođa M.P.T. i drugi osiguranici koji dobiju zahtjev za plaćanje premije, nisu dužni platiti (još jednom) premiju. Eventualna pronevjera premijskih iznosa od strane zastupnika na štetu osiguratelja  stvar je njihovog internog odnosa i ne tiče se osiguranika.