Turisti, gosti hotela, uglavnom dolaze vlastitim automobilom. Kod nas je vrlo izražen problem garažiranja motornih vozila gostiju hotela, jer vrlo mali broj hotela ima i garaže za smještaj vozila gostiju. Uglavnom, ako imaju, imaju nekoliko parkirnih mjesta ispred hotela, uglavnom nečuvanih. Na tim mjestima gosti ostavljaju svoja vozila u uvjerenju da im se ipak ispred hotela neće ništa dogoditi. Uzdaju se u cjelonoćnu budnost recepcionera. No, život je drugačiji. I na tim mjestima dolazi do oštećenja vozila ili do krađe vozila odnosno stvari iz vozila. Gosti se u takvim slučajevima, pogotovo stranci, obraćaju s odštetnim zahtjevom hotelu vjerujući da se radi o njihovoj odgovornosti za štetu odnosno krađu, pošto je, kažu, u cijeni hotela uračunata i usluga smještaja vozila na hotelsko parkiralište. No, od odštetnog zahtjeva ništa. Prema našoj sudskoj praksi, hoteljer odgovara samo za stvari koje je primio od gosta, dakle, kad se ugostitelj nalazi u funkciji ostavoprimatelja. Za automobil ispred hotela ne može se reći da je donesena ili unesena stvar, bez obzira na to gdje je smješteno. Za vozilo hoteljer ne odgovara kao ostavoprimatelj. No, kako vozilo nije smješteno u garaži, ne postoji ni odgovornost hotela po članku 729. zakona o obveznim odnosima, dakle, odgovornost za čuvanje stvari (v. rješidbu Visokog trgovačkog suda Republike Hrvatske, broj Pž 864/95, od 18.VI.1996.). Inače, u Europi je uobičajeno da hoteli ili imaju svoje garaže ili organiziraju čuvanje vozila gostiju, traže da je parkiralište hotela čuvano tijekom dvadesetičetiri sata. Tako su vozila gostiju prepuštena riziku samoga gosta. A nezadovoljan gost, zna se...