Prije odaziva na sirenski zov samoreklamirajućeg zastupnika/posrednika treba čuti i vidjeti i druge mogućnosti i ponude
„Dostavljam vam propagandni listić koji sam pokupio u jednoj ortopedskoj klinici gdje sam išao na pregled, a nakon zadobivanja povreda u prometnoj nesreći, koju nisam ja skrivio. Molim vas da mi odgovorite kakvo je to sad osiguravajuće društvo „Za tebe“ d.o.o., koje se u listiću spominje i obećava brda i doline, sve bez troška za mene...“.
Iz listića kojega nam je čitatelj dostavio jasno je o čemu se radi. „Za tebe“ d.o.o . je trgovačko društvo koje se bavi poslom pomoći oštećenima i osiguranicima pri ostvarenju naknade štete od osiguratelja ili isplate osigurnine po ugovoru o osiguranju.
Dakle, ne radi se o nikakvom osiguranju, već o zastupanju i posredovanju temeljem vašega naloga, odnosno punomoći koju ćete potpisati spomenutom trgovačkom društvu. Naravno, listić je čista promidžba, pa su i pretjerivanja u samohvali razumljiva, iako nisu opravdana („najveći smo, najiskusniji, od ničega stvaramo naknadu...“).
Naime, društvo se hvali da ćete „do odštete bez troškova“. No, ovaj naslov, posebno vizualno podebljan, ne odgovara istini, jer se u samom tekstu s nešto manjim slovima kaže da će to društvo voditi postupak i naplatiti vam svoje troškove u paušalnom iznosu od 15 % od ostvarene naknade štete ili naplaćene osigurnine. U zabludu vas može dovesti i drugi podebljani naslov: „Samo s jednim listom od liječnika“, gdje se i za male ozljede obećavaju „veće novčane naknade „.
Poznato je da osiguratelji vrlo rigorozno i dosta formalistički pristupaju obradi svakog zahtjeva za naknadu štete, posebno onih koji se odnose na zahtjev za naknadu zbog ozljeda. Stoga je teško vjerovati u obećanje da ćete do odštete doći brzo i jednostavno, uz minimalnu dokumentaciju. Sličnih trgovačkih društava, kao što je ovo iz listića, ima nekoliko u Republici Hrvatskoj.
Poznato je da ta društva imaju dugogodišnje iskustvo, dobro poznaju materiju naknade štete, a – koliko mi je poznato –neka rade i za proviziju od 10 %. Dakle, prije odaziva na sirenski zov samoreklamirajućeg zastupnika/posrednika treba čuti i vidjeti i druge mogućnosti i ponude.