- Zahvaljujući integraciji Hrvatske u osigurateljnu EU, vozači vozila s hrvatskom registarskom pločicom putuju diljem EU bez da ih itko na granici zaustavlja, kontrolira imaju li valjano osiguranje, sili na sklapanje graničnog osiguranja i sl.
Da nešto nije u redu s našom osigurateljnom industrijom i da pati od kompleksa manje vrijednosti vidljivo je i iz činjenice da je zaboravila i prešutjela vrlo važnu desetgodišnjicu potpune integracije u osigurateljnu EU, bar što se tiče međunarodnog cestovnog prometa.
Da podsjetimo: zahvaljujući uspješno uloženim naporima hrvatskih osiguratelja u ispunjavanju svojih međunarodnih obveza u plaćanju šteta koje naši vozači uzrokuju u inozemstvu – točnije: u zemljama članicama EU i Europskog gospodarskog prostora - i šteta koje strani vozači uzrokuju u Hrvatskoj, nadležna tijela sustava zelene karte (Conseil des Bureax) i nadležna tijela EU, tijekom 1998. g. utvrdila su da hrvatska industrija osiguranja u svom dijelu koji se odnosi na međunarodni sustav zelene karte u cijelosti ispunjava uvjete za potpunu integraciju u krug zemalja članica EU i Europskog gospodarskog prostora.
Posljedica takvog uvjerenja bilo je „ zatvaranje“ poglavlja o pristupu u sustav nazvan Multilateralni sporazum o jamstvu (MGA konvencija) i potpisivanje MGA pristupnice, što je Hrvatska i učinila 17. rujna 1998. g. , a sam sporazum primjenjuje se od 1. veljače 1999.
Odluka je objavljena u Službenom listu Europske unije br. L 33/26. od 6. veljače 1999. g. U toj odluci Europska komisija određuje da „… počevši od 1. veljače 1999. g. svaka država članica dužna je suzdržavati se od kontrole postojanja osiguranja od odgovornosti za štete od motornih vozila koja imaju uobičajeno stanište na području Hrvatske i koja su navedena u MGA konvenciji od 15. ožujka 1991… O poduzetim mjerama kojima se ostvaruje ova naredba države članice su obvezne bez odlaganja izvijestiti Komisiju. „
Zahvaljujući navedenoj odluci vozači vozila s hrvatskom registarskom pločicom putuju diljem EU bez da ih itko na granici zaustavlja, kontrolira imaju li valjano osiguranje, sili na sklapanje graničnog osiguranja i sl. I obratno: mnogobrojni strani vozači koji vozilima koja su registrirana u zemljama članicama EU, ulaze u Hrvatsku bez kontrole, što im pruža osjećaj da ulaze u dio EU iz koje i sami dolaze. Time je Hrvatska vrlo oštro ograničena u odnosu na druge balkanske zemlje s prostora bivše Jugoslavije.