Pored sezonskog voća i povrća, i automobil ima svoje sastavne dijelove, koji se mogu nazvati sezonskima, i koji se kvare u zavisnosti od topline ili hladnoće. Dok su ljetni termostati, termoprekidači, pumpe vode i ostali dijelovi hlađenja, zimi najčešće stradava akumulator. Iako su današnji akumulatori daleko kvalitetniji od onih iz vremena Zastava i ostalih bivših marki, kemija i fizika imaju svoje zakonitosti, koje kažu da većim spuštanjem temperature prema dolje, kapacitet ili narodski rečeno, snaga akumulatora pada. To ne znači da će novi ili potpuno ispravan obavezno prouzročiti probleme na niskim temperaturama, jer je proizvođač automobila predvidio takve mogućnosti, i za svoje vozilo propisao akumulator, koji će biti dovoljno snažan da izvrši svoju zadaću u svim temperaturnim uvjetima. Nasuprot tome, star i loše održavan, pa još k tome, ako ni motor nije u nekom stanju, te ga prilikom paljenja treba dobro verglati da bi prihvatio, ispustit će dušu već nakon par pokušaja paljenja. To je bila samo točkica na "i", i bilo je pitanje, hoće li otkazati danas ili za par dana. Što ste mogli učiniti da do toga ne dođe? Ako ima više od četiri, pet godina, vjerojatno ništa. On ima svoj vijek, koji je vrlo rastezljiv, pa može otkazati za mjesec dana ili u vrlo rijetkim slučajevima, devet, deset godina. Za onih mjesec dana nije problem, jer gotovo svi imaju garanciju dvije ili tri godine, i pod uvjetom da nisu mehanički oštećeni, dovedeni u kratki spoj ili preopterećeni, uredno će biti zamjenjeni nakon pregleda servisera, koji rješava reklamacije. Ni u drugom slučaju nemate razloga za nezadovoljstvo. Ako je tako dugo trajao, skoro ste jednoga uštedjeli. Vjerojatno je u tom slučaju auto bio garažiran, motor redovito servisiran i uvijek u ispravnom stanju. Što se održavanja akumulatora tiče i ispravnosti punjenja od strane reglera, potrebno je bar dva puta godišnje provjeriti nivo elektrolita u akumulatoru. Nivo mora biti nekoliko milimetara iznad ćelija. Suhe ćelije brzo će izazvati deformaciju elemenata ćelije i otkazivanje akumulatora. Prepunjena ćelija će prelijevati kiselinu preko čepa akumulatora i prilikom dodira izašle kiseline s limom, nagristi boju, izazvati hrđu i u krajnjem slučaju rupu na limu. Dakle, rupu, kao problem koji nije bezazlen, možete spriječiti pravilnim dolijevanjem isključivo destilirane vode. No, i svom vašom pažnjom , kiselina može izići na čepove, ako regulator napona punjenja ili kako ga češće nazivamo-regler, nije ispravan. U slučaju njegovog kvara, imat ćete i u kabini miris kiseline, mokar akumulator s vanjske strane, a simptom takvog kvara je i prečesto pregorijevanje sijalica na različitim mjestima. Pojačavanje i smanjivanje jačine svjetlosti na za vrijeme kad motor radi na leru, također je dokaz neispravnog reglera. Duži vremenski period rada pod takvim uvjetima, bitno skraćuje vijek trajanja akumulatora. Za naglasiti je i značaj dobrog učvršćenja akumulatora u kučištu. Njegovo tumbanje prilikom kočenja i naglih ubrzavanja isto utiče na životni vijek, jer se udarci po vanjskoj površini odražavaju na unutrašnje stanje. Osim toga u onim motornim prostorima gdje je sve nagužvano, plus klema ili kabel, zbog "šetnje" po kučištu, mogu doći u dodir s nekim metalnim dijelom karoserije. Izaziva se kratki spoj i mogućnost da vam od automobila ostanu samo njegove fotografije. Demontirate li akumulator, pripazite da ga ne naslanjate na odjeću ili da vam kiselina ne procuri, ako ste ga previše nagnuli. Nakon dodira kiseline s tkaninom, ostaju vam uspomene na dan kad ste nešto radili oko auta, u obliku većih i manjih rupica. No, to je danas i tako moderno, pa nećete morati trošiti za skupe, a slično poderane hlače u Benetonu. Prolije li vam se kiselina po rukama, odmah ih operite obilnom količinom vode, kako bi se razblažila, a onda namažite kremom. Priča o akumulatoru još nije gotova, ali počinje nedostajati prostora, pa ćemo nastaviti u slijedećem broju!