U Njemačkoj bi moglo doći do nestanka automobilske industrije. Zvuči nevjerojatno, no analitičari smatraju kako bi to mogla postati surova realnost ukoliko se proizvođači automobila i sindikati ubrzo ne dogovore i zaustave trend opadanja konkurentnosti njemačke industrije. Svako sedmo radno mjesto u najvećem europskom gospodarstvu indirektno ovisi o industriji automobila. Veliki se problemi javljaju zbog činjenice da Njemačka plaća svoje radnike daleko više nego što to radi konkurencija, što automatski dovodi do povećanaj troškova proizvodnje. Većina analitičara se slaže sa činjenicom da njemački proizvođači više ne trebaju visoko obrazovanu radnu snagu u automobilskoj industriji, budući da većinu posla obavljaju roboti i kompjuteri, čime je uvelike smanjena mogućnost pogreške u proizvodnji. Jedan od vodećih i najvećih njemačkih proizvođača automobila Volkswagen je započeo pregovore sa sindikatom radnika oko visine plaća. Mnogi smatraju kako će taj dogovor biti orijentir za ostala poduzeća i sindikate kod novih pregovora. Napetost je prilično velika jer vodstvo VW traži zamrzavanje plaća, dok sindikat traži povećanje od 4%; u pitanju je 30.000 radnih mjesta. Opel je, suprotno VW, prvi povukao potez, te je proizvodnju modela Zafira prebacio u Poljsku, čime je ostvario značajnu uštedu u troškovima radne snage. Također u Opelu sada pregovaraju o zamrzavanju plaća u narednih pet godina, te o smanjivanju bonusa za prekovremeni rad. Prema mišljenju njemačkog centra za istraživanja u automobilskoj industriji, Njemačka je najskuplje mjesto gdje se proizvode automobili. Kako se svi djelovi i sirovine za proizvodnju nabavljaju po cijelom svijetu, gdje se može ostvariti najbolja cijena, ostaje jedino trošak radne snage kod kojega još postoji prostora za smanjivanje. Nedavna anketa koju je proveo njemački centar za istraživanja u automobilskoj industriji pokazala je kako polovica od 200 anketiranih kooperanata razmatra mogućnost prebacivanja proizvodnje izvan Njemačke. Kao glavni razlog za takvu odluku navodi se trošak radne snage, dok je vrlo malo anketiranih navelo kao jedan od razloga vještinu i obrazovanje radne snage. Pored skupe radne snage na profit VW ali i ostalih njemačkih proizvođača automobila utjecao je i tečaj eura. Jak euro uvelike koči izvoz i jede profit njemačkih proizvođača. U Volkswagenu su nedavo zbog toga smanjili svoja očekivanja oko profita za ovu godinu za 600 milijuna eura. Nešto manje je utjecaja euro imao na proizvodnju Opela, koji je u General Motors grupi. U svakom slučaju, svako daljnje jačanje tečaja eura u odnosu na američki dolar uvelike će utjecati ne samo na automobilsku, već i na sve ostale industrije eurozone. To je bilo najviše vidljivo početkom godine kada je euro ojačao u odnosu na dolar na razine oko 1,29, nakon čega je uslijedio val usmenih intervencija čelnika Eurospke centralne banke s jednim ciljem - zaustavljenjem skokovitog rasta europske valute.