Često se u našoj državi mogu čuti od strane političara, poljoprivrednika, poduzetnika, stručnjaka, ali i "običnih" građana hvalospjevi o Hrvatskoj kao zemlji s iznimnim potencijalima za uzgoj organske hrane. Orijentacija prema ekološkoj, zdravoj hrani čini se da postaje dominantna u zamislima koje se tiču smjera razvoja poljoprivrede u Hrvatskoj. No, uspješne realizacije te ideje još uvijek su češće iznimke nego pravilo. Financijski su takvi projekti teško izvedivi, državni poticaji su premali, distribucija organske hrane loše organizirana…

Da stvari mogu uz dobru ideju biti i drugačije, dokazuje tvrtka Aarstiderne iz Danske koja posluje uspješno baveći se baš ekološkom poljoprivredom.Poljoprivrednik Thomas Harrtung i kuhar Soren Ejlersen zahvaljujući izvrsnoj organizaciji uzgoja, distribucije i marketinga uspjeli su svoju tvrtku u 3 godine od male lokalne firme sa četvero zaposlenih koja je opskrbljivala stotinjak kućanstava dovesti do 110 zaposlenih i čak 30 000 mušterija. Aarstiderne svoje proizvode - organsko voće, povrće, meso, ribu i kruh dostavlja mušterijama direktno na kućni prag. Dostavu vrše svaki tjedan ili svaka dva tjedna. Mušterije biraju, dakle, koliko često će primati namirnice, biraju veličinu i tip paketa, a za svoje namirnice plaćaju mjesec dana unaprijed. Sadržaj paketa osmišljava se u Aarstiderneu, a namirnice su obavezno sezonske.

Osim svježih organski uzgojenih namirnica, u paketima se nalaze i brošure s receptima, te pričama o poljoprivrednicima, uzgoju organske hrane, tvrtki, samim namirnicama i njihovoj kvaliteti. Aarstiderne insistira da takve brošure sadrže isključivo točne informacije o proizvođačima i proizvodima bez obzira da li su one dobre ili loše. Transparentnost je njihova bitna značajka, a zahvaljujući njoj uspjeli su dosegnuti zavidnu razinu povjerenja kod svojih mušterija. Želja im je da na taj način povrate izgubljenu komunikaciju između onih koji hranu proizvode i onih koji ju konzumiraju. Svoju ideju u počecima realizacije uspjeli su financirati upravo zahvaljujući izvrsnoj komunikaciji s mušterijama koje su pristale zajedno s njima na rizik plaćajući svoje namirnice tada čak 3 mjeseca unaprijed.

Tvrtka Aarstiderne u Danskoj je uspjela ne samo organizirati velik broj malih poljoprivrednika u svoju mrežu te tako dati poticaj razvoju ekološke poljoprivrede te zadovoljiti potražnju za organskom hranom koja je u Danskoj i prije nekoliko godina postojala a u stalnom je rastu, već i osvijestiti i educirati ljude o važnosti održivog razvoja i organske hrane. Želja im je u budućnosti te ideje i dalje širiti i približavati ljudima te sudjelovati u projektima koji se tiču upravo ekološke poljoprivrede i održivog razvoja na razini države, ali i šire.

Kvalitetan proizvod, iskrenost pri komunikaciji s mušterijama, transparentnost tehnologije i primijenjenih znanja, spremnost na nove ideje, osluškivanje potreba konzumenata - sve to čini temelje na kojima je izgrađen uspjeh Aarstidernea i koji dokazuje da ekonomija i ekologija mogu ići ruku pod ruku.

Za više informacija: http://www.aarstiderne.com/