Počev od samog početka, tj. izlazne ispušne cijevi iz glave motora, pa skroz do kraja zadnjeg dijela automobila, gdje ispušni plinovi zauvijek odlaze u atmosferu, sve cijevi i pri­gušni lonci izloženi su visokim temperaturama i mnoštvu pli­nova, koji negativno djeluju na materijale od kojih su izrađeni. Iako su današnji materijali iz­rade sve kvalitetniji, teško će biti izmisliti takvoga, koji će biti skoro nepotrošiv. Dakle, riječ je o trošenju, propadanju, a ne o nekom konkretnom kva­ru, jer u unutrašnjosti is­pušnog sistema nema nikakvih mehaničkih dijelova. Ako bi ispušni lonac presjekli popola, vidjeli bi da u samom loncu, osim vanjske obloge postoji izolacioni materijal i nekoliko pregrada, koje sprječavaju di­rektno pražnjenje plinova pre­ma kraju ispuha. Te prepreke kradu malo snage motoru, ali ga bitno utišavaju. Upravo sto­ga su svi sportski automobili i motori tako bučni, jer je njima važan i najmanji djelić snage.

U tvornicama postoje čitavi timovi stručnjaka koji se bave samo ispuhom, kako bi za svaki tip vozila našli idealan odnos između buke i snage. Kad je riječ o materijalima, kao materijal budućnosti spominje se posebna vrsta kvalitetnog lima presvučenog emajlom. Ia­ko istraživanja dobro napreduju, još uvijek nije kvalitetno riješena otpornost emajla na vanjske, mehaničke udarce. Tak­va oštećenja, uz pojavu kondezacije u sistemu razlozi su relativno brzog "odlaženja", naročito zadnjih ispušnih lo­naca. Udarcem ili nagnječe­njem lonca s donje strane, pomaknu se i otpuste pregrade u loncu i tada započinje poznato lupkanje ispod vozila, i to obično na istom broju okretaja motora, bez obzira da li auto vozi ili radi u mjestu. Sam zvuk podsjeća na zvuk povla­čenja praznih limenih kantica po tlu. Ako se doista radi o navedenom kvaru, na samom početku ne treba raditi paniku, jer je navedeni zvuk samo štetan za živce, no naviknemo li se na njega, pa tako trpimo mje­secima, može se, uslijed poremećenog strujanja plinova sagorijevanja, dogoditi i to da lonac jednostavno otpadne i ošteti nam donji dio automo­bila. Dogodi li se to u punoj vožnji, pa onaj iza nas želi izbjeći nepredviđenu minu na cesti, od glupog i relativno jeftinog kvara, možemo prouz­ročiti i prometnu nezgodu. Naravno da će vas prije takvog kvara, ispušni sistem upozoriti i pojačanom bukom, tj. zvu­kom sportskog auta, pa ako ni tada ne reagirate, stvarno ste zaslužili da vam se takav kvar i dogodi.

Ponovimo da osim vanjskih oštećenja, auspuh može stradati i iznutra, kad ga kondenzacija toliko izgrize da se naj­prije pojavi samo mali znak hrđe, a vrlo brzo i rupa na loncu, koja se brzo širi, potpomognuta izlaženjem vrućih ispušnih plinova na već “ra­njenom” mjestu. Takav kvar češće imaju vozila koja se rjeđe upotrebljavaju ili voze kratke relacije. Ako je rupa u počet­nom stadiju, kvar se može sanirati i zavarivanjem, tj. pokrivanjem rupe, no ako je takav karijes poprimio solidnu povr­šinu, dugoročno gledajući, bit će jeftinije zamijeniti ispušni lonac. Postupak varenja pod­razumijeva topljenje elektrode kojom se vari, ali se istom temperaturom, odnosno plame­nom mora djelovati i na po­vršinu zavarivanja, pa se u tim momentima oslabljuje i zdravi dio lima i njegova bliža okolica. Radi li se o nekom automobilu srednje ili niže klase, gotovo uvijek je preporuka zamjena, a ne varenje, jer su zamjenski lonci dosta prihvatljive cijene. Izbor kvalitete i pro­iz­vođača je širok, no ako baš ne gledate na stotinjak kuna, radije kupite onoga koji, umjesto šestomjesečne garancije, nudi dvogodišnju. Takve obavezno treba zamijeniti u servisnoj radionici, gdje će vam zamjenu potvrditi pečatom i tako će biti ispunjen osnovni uvjet garancije. Mijenjate li sami dio is­pušnog sistema, koji već dugo nije bio mijenjan, a često zimi vozite po posipanim cestama, prije zamjene naoružajte se sprayem za odvijanje i elektri­čnom brusilicom - rezalicom, jer će vam ona vrlo vjerojatno biti potrebna. Dobra zaptive­nost ispušnog sistema važna je za ispravan rad motora i čisti zrak u kabini, gdje se u slučaju prodiranja plinova u unutraš­njost može javiti glavobolja ili povraćanje. Ni tehnički preg­led nećete proći ako sistem negdje pušta. Dakle, ako vam se čini da zvuk motora više ne sliči zvuku mačke koja prede, nego riki lava u napadu, prije tehničkog, obavezno odvezite auto mehaničaru!