Menadžerski ugovori koji su istovremeno i ugovori o radu moraju sadržavati sve bitne sastojke ugovora o radu kako propisuje u čl. 12. Zakon o radu


U teoriji i praksi, pa i sudskoj praksi, često se postavlja pitanje je li menadžerski ugovor istovremeno i ugovor o radu, jer od toga zavisi postupak prestanka toga ugovora. Jedni tvrde da su ti ugovori različite pravne prirode. U praksi postoje brojni oblici i sadržaji menadžerskih ugovora u trgovačkim društvima i to treba posebno uvažavati. Pri tome treba razlikovati dva primarna tipa tih ugovora: one „čiste“ menadžerske i one koji su istovremeno i ugovori o radu.

Nisu sporni čisti menadžerski ugovori, već oni koji se tako zovu i u svom sadržaju imaju elemente toga ugovora, ali i elemente ugovora o radu.

Menadžerski ugovori koji su istovremeno i ugovori o radu moraju sadržavati sve bitne sastojke ugovora o radu kako propisuje u čl. 12. Zakon o radu.

Prilikom sklapanja takvoga ugovora najbolje je precizirati da je to ugovor o radu sa svim elementima ugovora kako propisuje Zakon o radu. To što se radnik prima na poslove odnosno radno mjesto koje ima određene menadžerske karakteristike razlog je više za to. Treba ih precizirati: radno vrijeme, odmori, dopusti, stimulacija na plaći, posebne naknade troškova i drugo i sve to na neodređeno vrijeme. Ako poslodavac želi da radnik prestane raditi na tom rukovodnom mjestu, može koristiti one osnove i načine koje Zakon o radu propisuje. Može dati otkaz ugovora o radu s ponudom izmijenjenog ugovora (novo radno mjesto, plaća, odgovornosti i dr.), a može otkazati taj ugovor redovitim otkazom ugovora o radu. Pri tome se može voditi računa o pravima, obvezama i odgovornostima radnika kako ih i ako ih uređuje drugi propis povoljnije za radnika. Svako drukčije postupanje može se u eventualnom radnom sporu ocijeniti protupravnim.