Kako ćete tvrtku dovesti na područje u kojem želite biti aktivni?
Kod određivanja načina ulaska na područje djelovanja, važno je da bude u skladu s područjem djelovanja (tržišni segment koji će tvrtka opsluživati kao npr. djecu, žene, odrasle, sportaše, na kojim geografskim područjima će se locirati kao npr.Rijeci, Hrvatskoj, EU).
Ako smo odlučili proširiti svoje područje djelovanja i pored Rijeke svoje proizvode nuditi i u Istri i Lici (šire geografsko područje) odlučiti treba na koji način pristupiti novom tržištu, na koji način ući na novo područje djelovanja. Kako takva odluka zahtijeva veću proizvodnju, više prodajnog osoblja i veće troškove uopće, postavlja se pitanje da li veći broj proizvoda plasirati na prošireno tržište vlastitim financijskim sredstvima tvrtke ili uzeti kreditna sredstva u banci za investiciju u npr. za dodatni repromaterijal ili za veće količine proizvoda.
Želimo li ostati na istom području, a proširiti svoju ponudu na postojećem tržištu tj. ako prodajemo svoje proizvode u Rijeci i ne želimo se širiti u Istru i Liku razmišljamo u drugom pravcu. Kada pored svog knjigovodstvenog servisa želimo svojim klijentima nuditi i usluge financijskog i poreznog savjetovanja, da li nam se više isplati dodatno se educirati iz navedenih područja (pri čemu se smanjuju mogućnosti za svakodnevni rad i zaradu) ili ćemo zaposliti osobu koja je stručna u području financija i poreza (viši startni troškovi). Ako se želimo probiti na stranom tržištu korisno je napraviti detaljnu analizu tržišta (sociodemografsku, kulturološku, makrookruženje, zakonodavstvo i sl.) radi izbjegavanja neočekivanih i neugodnih iznenađenja, koja gotovo uvijek rezultiraju višim troškovima. Ako imamo npr. praonice rublja, s posebnom tehnologijom, po Hrvatskoj i želimo se proširiti na bosansko tržište, odlučiti treba da li ćemo sami otvoriti svoje praonice po Bosni ili je možda isplativije dati licencu tvrtki s tog područja. Jedan od načina je i joint venture kada zajedničkim snagama sa partnerom iz Bosne možemo osnovati tvrtku i raditi.
Nije iskuljučeno kombinirati nekoliko navedenih načina ulaska na tržište, ovisno o potrebama, vrsti tehnologije, troškovima i sl., ali pri tome treba voditi računa o međusobnoj logičnosti jer korištenje raznih načina koji nisu međusobno usklađeni ( npr. zaposlimo savjetnika za financije i poreze, a zatim sami odemo na edukaciju ) baca nas unatrag i vrlo je vjerojatno da će konkurencija, s bolje usklađenim odlukama o načinima ulaska na tržište iskoristiti našu nesmotrenost.
Imam tri nenamjenska kredita te tri nekretnine koje sam darovao supruzi prije 4, 3 i 2.5 godine. Mogu li kod rastave braka nekretnine biti oduzete supruzi?
Po struci sam diplomirani logoped s diplomom univ. bacc. logopedije. Mogu li otvoriti privatni logopedski obrt s obzirom na svoju stručnu spremu? Je li u slučaju otvaranja potrebno zaposliti osobu s višom stručnom spremom?
Osim toga, ne planiram se ograničiti isključivo na logopedski kabinet. Nedavno sam proveo analizu tržišta kako bih saznao kakve su prognoze za otvaranje obrta koji se bavi radom s djecom s poteškoćama u razvoju te educira istoimenu djecu.
Moj logopedski kabinet pružat će usluge dijagnostike, procjene, savjetovanja i terapije za djecu i odrasle osobe. Ove usluge uključuju poticanje komunikacijskog i jezično-govornog razvoja kod djece rane dobi, kao i savjetovanje i terapiju za komunikacijske, jezično-govorne i oralno-motoričke poteškoće kod djece predškolske i školske dobi te odraslih osoba. Glavni cilj mog obrta je pružanje logopedske terapije i dijagnostike u području jezično-govornih i komunikacijskih poteškoća kod djece i odraslih.
Stranac (izvan EU) je osnovao poduzeće u Hrvatskoj. Može li on biti zaposlen u vlastitom poduzeću, budući da u tom poduzeću nije zaposlen niti jedan Hrvat (nije zaposlen još nitko)?