Jedna od stvari u koje možete biti prilično sigurni u životu jest da ljudi više vole domaća nego "industrijska" jaja. Svi oni koji su imali priliku okusiti domaća jaja, dakle, ona koja su snesle koke koje se slobodno kreću i koje se hrane prirodno, i usporediti ga s onima koje nesu koke zatvorene u minijaturne kaveze i koje se hrane kojekakvim sumnjivim pripravcima, slažu se u jednom - domaća jaja su bolja, ukusnija, a bez sumnje i zdravija.

Najčešći problem s domaćim jajima jest što ih nema puno, teško se nabavljaju i što su skuplja od "običnih", budući da ih se najčešće može nabaviti od malih proizvođača koji nemaju puno koka. U SAD-u, zahvaljujući tvrtki Nest Fresh, koja proizvodi jaja na "stare" načine, problem teške nabavljivosti takvih jaja odavno je prošlost. Još 1991. godine, obitelj Osborne iz Colorada odlučila je svoju klasičnu farmu nesilica preorijentirati u farmu gdje će se nesilice moći slobodno kretati. Godinu dana kasnije cijela farma i cijeli posao ostali su na leđima samo jedne članice obitelji, Cyd Osborne Szymanski koja je od farme napravila pravo malo čudo, kako poslovno, tako i humanističko.

Nest Fresh farma po mnogočemu se razlikuje od drugih farmi jaja. Prvenstveno po svojem stavu kojeg svakodnevno provode u praksu - nije svejedno na koji način se dobivaju jaja koja se nude na tržištu. Nije svejedno da li su koke smještene u kaveze veličine 20x20 cm gdje se ne mogu kretati, dolaziti u kontakt s drugim kokama, nije svejedno da li se koke hrane antibioticima, hormonima i hranom životinjskog podrijetla. Zato su u Nest Freshu odlučni u provođenju nekih mjera - sve koke slobodno se mogu kretati po velikim stajama i po vani, koke se hrane isključivo prirodnom hranom, ne dobivaju antibiotike, hormone, steroide i hranu životinjskog podrijetla.

Zbog tih razloga Nest Fresh jaja su skuplja od "običnih", no, čini se da su ljudi ipak spremni izdvojiti nešto više novaca za kvalitetniju, zdraviju, ukusniju hranu za koju se garantira da potječe od životinja koje žive adekvatno svojoj prirodi i koje ne pate ni na koji način. Dokaz tomu je i porast prodaje Nest Fresha od nevjerojatnih 450% samo u prvih godinu dana proizvodnje jaja.

Osim što pruža adekvatne uvjete svojim kokama, te osim što je proširila ponudu jaja sa organskim jajima vrhunske kvalitete, tvrtka Nest Fresh je šireći svoju proizvodnju spasila i veliki broj malih farmera od propadanja tako što su počeli po licenci Nest Fresha proizvoditi jaja. Dakle, filozofija Nest Fresha je jasna - uistinu kvalitetna jaja mogu se dobiti samo od zadovoljnih koka, pa je i njihov moto u skladu s time - "Happy hens, happy humans" (sretne koke, sretni ljudi).

Ima li mjesta za sretne koke u Hrvatskoj?