„Čitam prijedlog povećanje najnižih osiguranih svota u obveznom osiguranju od automobilske odgovornosti za cca 9%, pa bi po tome najnovije minimalne osigurane svote bile za štete zbog smrti i tjelesnih ozljeda 46.739,000,00 kuna po jednom štetnom događaju, što je povećanje za cca 4 milijuna kuna, te za štete na stvarima 9.394,000,00 po jednom štetnom događaju. Ne znam zašto to ova tehnička vlada radila, kad je poznato da premija osiguranja od automobilske odgovornosti stalno pada i dosegla je u ove tri godine najnižu vrijednost, prosječno ispod tisuća kuna. Radim u prodaji osiguranja i nije mi jasno otkud će osiguratelji plaćati takvo povećanje šteta…“ A.N.
Zakonom o obveznim osiguranjima u prometu, čl. 26.,st.9, predviđena je obveza usklađivanja minimalnih osiguranih svota s indeksom porasta potrošačkih cijena, a što je i obveza proizišla iz Šeste EU direktive o obveznom osiguranju od automobilske odgovornosti. Usklađivanje se vrši najkasnije svakih pet godina. Povećanje (ili pad) minimalnih osiguranih svota usklađuje se s kretanjem inflacije, a u cilju da se zaštita oštećenih u prometu zadrži na realno istoj razini. O stopi inflacije izvješće daje Eurostat, Europski statistički ured.
Samo povećanje minimalnih osiguranih svota ne dovodi automatski do povećanja naknada iz osiguranja od automobilske odgovornosti, a što je dokazano i kod deseterostrukog povećanja minimalnih osiguranih svota danom ulaska Hrvatske u EU: desetorostruko povećanje osiguranih svota nije dovelo do promjene u visini naknada za štetu.
Minimalne osigurane svote odnose se na obvezu osiguratelja za sve štete iz jednog štetnog događaja, pa njihovo povećanje samo omogućuje da svi oštećeni, kad ih je više, dobiju naknadu štete, što kod niskih minimalnih osiguranih svota nije moguće. Nove povećane minimalne osigurane svote važile bi, vjerojatno, od 1. siječnja 2017.g.
Dakle, minimalne osigurane svote važne su radi pokrića katastrofalnih prometnih nesreća, kad ima više mrtvih i/ili ozlijeđenih osoba. To bi zasigurno mogao biti razlog adekvatnom povećanju premije, kad bi se učestalo događale katastrofalne nesreće u prometu. A to ipak nije slučaj. Međutim, nerealno je u ovom trenutku očekivati da bi osiguratelji zbog povećanja minimalnih osiguranih svota povećali premiju obveznog osiguranja, jer na tržištu i dalje vlada nepoštedna borba za osiguranika, a očito je da i sadašnja premija omogućuje osigurateljima (barem prema prikazanoj ostvarenoj dobiti) pozitivno poslovanje i u osiguranju od automobilske odgovornosti.