Internet i nove tehnologije mijenjaju svaki aspekt našeg života, a kada se njihove pogodnosti upare s dobrom idejom, rađaju se poslovi za novo tisućljeće, koji prate korak modernog čovjeka i njegove potrebe. Preokret se dogodio i na području praonica rublja. Logično mjesto za takav događaj je SAD, točnije San Francisco, gdje svaka kuća i stan ne posjeduju svoju mašinu za rublje, već se rublje pere ili u zajedničkim praonicama u zgradama ili se odnosi u praonice u kvartu. Arik Levy, poduzetnik iz San Francisca sjetio se na koji način pojednostaviti cijelu priču oko pranja rublja, i kako ju učiniti maksimalno pristupačnom korisnicima. Zahvaljujući svojoj ideji doskočio je dvama glavnim problemima kada je u pitanju pranje rublja izvan kuće – nezgodnim pozicijama praonica i nezgodnim radnim satima. Njegova ideja su ormarići za rublje gdje korisnici usluge mogu prljavi veš ostaviti, a narednog dana čisti podignuti. Ormarići su smješteni na različitim praktičnim pozicijama - u stambenim zgradama, poslovnim zgradama, sportskim objektima i sl. Bez obzira koju uslugu mušterije trebaju - da li kemijsko čišćenje ili klasično pranje svakodnevnog prljavog veša i peglanje, korištenje usluge, nazvane Laundry Locker, je jednostavno. Korisnik svoje prljavo rublje stavi u vrećicu koju potom odloži u ormarić koji se, primjerice, nalazi u njegovoj stambenoj zgradi. Ormarić zaključava s ključićem koji se uz njega nalazi. Putem svojeg računala naruči pranje (moguće je narudžbu izvršit i telefonom), označi lokaciju i ormarić, te eventualne posebne želje koje se tiču pranja, te plaća svojom kreditnom karticom. Zaposlenici Laundry Lockera svakodnevno po nekoliko puta prazne ormariće i odnose rublje na pranje. Za dan/dva korisnik ključićem otključava svoj ormarić i uzima svoje rublje, oprano, ispeglano i složeno, a ormarić je spreman za daljnju uporabu. Da je rublje gotovo i nalazi se u ormariću spremno za preuzimanje, korisnika se obaviještava putem e-maila ili SMS-a. Usluga pranja rublja koja doslovce dolazi svojim korisnicima u samo dvije godine stekla je veliki broj poklonika i u tvrtki planiraju daljnje širenje posla. Osim „klasičnih“ korisnika opslužuju i spa centre, male hotele, škole i sl. Ovakva usluga, koja je zaista maksimalno, u svakom pogledu (od prikupljanja rublja, preko narudžbe pranja do plaćanja) usmjerena na korisnika svakako je morala naići na plodno tlo, i zasigurno predstavlja veliki iskorak na području usluga pranja rublja.
Više o ovoj ideji na: http://www.laundrylocker.com/
Praonice rublja novog doba
Izdvojeni članci
Sada je već izvjesno da će s početkom 2025. godine ponovo doći do povećanja praga za obvezan ulazak u sustav poreza na dodanu vrijednost te da će sadašnji limit od 40.000 eura biti povećan na 50.000 eura
Kako odabrati pravog poslovnog brokera za uspješnu prodaju vašeg društva
S ciljem odabira pravog poslovnog partnera u ovom važnom procesu, važno je u startu postaviti odgovarajuća pitanja i procijeniti kompetentnost brokera koji će predstavljati vaše poslovanje i zastupati vaše interese. Evo koja pitanja možete postaviti brokeru s kojim razmišljate surađivati
Važnost razumijevanja earnout mehanizma pri prodaji obiteljske tvrtke
Prodaja obiteljske tvrtke (poslovnih udjela u obiteljskoj tvrtki) predstavlja složen proces u kojem je ključno uskladiti financijske interese prodavatelja i kupca. Jedan od često korištenih instrumenata u ovakvim transakcijama je earnout– mehanizam kojim dio kupoprodajne cijene ovisi o budućim poslovnim učincima društva čiji su poslovni udjeli predmet transakcije.