28.04.2005.
Pravila korektnog postupanja kod rješavanja šteta iz osiguranja
9. Osiguratelji su dužni provoditi istragu nad rješavanjem šteta osobito ako se sumnja da u njihovim službama koje rješavaju štete postoje problemi. Pri tome vode računa o mogućnosti pristupa podacima iz odštetnih zahtjeva (sprečavanje zloporabe), o potrebi čuvanja dovoljnih i odgovarajućih informacija o štetovnim spisima (ne smiju ih npr. prije zakonom propisanog roka uništavati), o korištenju točno određenog obrasca za pojedine vrste odštetnih zahtjeva, o stručnosti svojih službi koje rješavaju odštetne zahtjeve i zakonitosti njihovog postupanja (sukladnost zakonima o osiguranju odnosno građanskim i inim zakonskim propisima), preispitivanju isplate naknada odnosno usklađenost odluke likvidatora s internim aktima društva. Osiguratelji su obvezni pratiti prirodu i broj žalbi na odluku službi za obradu i isplatu odštetnih zahtjeva. Posebnu pozornost posvećuju rješavanju sudskih sporova - Usklađenost postupka s politikom suzbijanja prijevara i sprečavanja pranja novca u stalnoj je kontroli. Interna kontrola štetovnih spisa institucionalizira se odgovarajućim pravilnicima o postupku rješavanja odštetnih zahtjeva, kodiranja i statističkog praćenja odštetnih zahtjeva u cilju stvaranja vlastite statističke baze podataka. Posebno će se kontrolirati učinkovitost i brzina likvidacije odštetnih zahtjeva.
10. Strukovna praksa - tijela javnog prava (državna nadzorna i ina) dužna su poticati implementaciju standardnih postupaka rješavanja odštetnih zahtjeva. Osiguratelji su dužni voditi računa da njihovi uvjeti zarada uposlenika ne potiču nepovoljan odnos prema osiguraniku/oštećeniku glede obrade i ishoda odštetnog zahtjeva (politika osiguratelja ne smije biti nagrađivanje za "zakidanje" osiguranika/oštećenika).
Iz ovih deset pravila korektnog ponašanja, koja u sebi sadrže svu mudrost korektnog ponašanja u postupku obrade i isplate odštetnih zahtjeva iz osiguranja, vidljivo je kako se postiže smanjivanje nesporazuma "osiguranik/oštećenik - osiguratelj" kod nastanka i likvidacije odnosno isplate štete. Ovim pravilima OECD se uključio u vrlo živo nastojanje da se poboljša i zaštiti potrošač osigurateljne usluge. Kako smo u Hrvatskoj u toj materiji još na početku, na osigurateljima i državnim tijela, ali i na samim osiguranicima i inim potrošačima osigurateljne usluge težak je posao informiranja javnosti i implementiranja načela koja čine sadržaj OECD-ovih pravila u svakodnevnu praksu naših osiguratelja.
Izdvojeni članci
Radno pravo
Povećanje bruto plaća u 2025. godini
U 2025. godini očekujemo značajno povećanje minimalne bruto plaće u Hrvatskoj, s dosadašnjih 840 eura na 970 eura
Radno pravo
Promjene u Zakonu o tržištu rada
Na 32. sjednici Vlade RH predložene su izmjene i dopune Zakona o tržištu rada. Ove reformske mjere donose nekoliko ključnih promjena koje bi trebale poboljšati situaciju za nezaposlene
Porezi i financije
Što donosi novi porez na nekretnine u 2025. godini?
Porez će se utvrđivati prema stanju na dan 31. ožujka. Za onog tko na taj dan bude vlasnik nekretnine provjerit će se je li nekretninu dugoročno iznajmio ili u njoj živi, a ako je u kratkoročnom najmu ili prazna, plaćat će se porez