Počele su nesnosne vrućine. Čovjek se osjeća kao čevapčić na roštilju. Ali tu su mogućnosti kupanja, bježanja u hlad, osvježavanja hladnim pićima i slično. Jeste li pomislili kako je vašem autu koji, si jadan, to ne može priuštiti, a još ga vi ganjate bez milosti. I sve je dobro dok kazaljka temperature vode stoji u normalnom položaju, to jest, ne kreće se prema crvenom polju. Ali u ova sparna vremena se to često događa. Pregrijavanje motora je najčešći ljetni kvar. Zar opet o tome, reći će oni koji redovito prate ovu rubriku. Pa i pred godinu dana bila je ista tema. Točno, ali pred godinu dana isto je bilo ljeto. Burza ima sve više novih čitatelja, prisutna je i na internetu, pa neka i oni koji surfaju budu o tome obaviješteni. I za kvarove pregrijavanja vrijedi pravilo "bolje spriječiti, nego liječiti". Osnovna stvar pravilnog funkcioniranja sistema za hlađenje je dovoljna količina vode ili rashladnog sredstva u hladnjaku ili u dodatnoj posudi. Na svakom hladnjaku ili posudi obilježene su oznake "min" i "max". Nivo se kontrolira pri hladnom motoru zbog toga što je to realno stanje, a i zbog toga da vas, kad je motor topal, a vi odvijate čep, ne bi po rukama ili licu zapljusnula vrela voda. Kad su posudice vode prozirne, čep se ne odvija,. jer se vidi nivo. Ako baš ne vidite, malo potresite prednji dio auta, pa će se razina ukazati. Bude li ispod minimuma, dodajte malo vode, ali ako to češće činite, znak je propuštanja ili gubljenja u sistemu. Pogledajte ispod motora, ne bi li primijetili mokre tragove. Stoji li auto u tom položaju neko vrijeme, neće biti teško locirati mjesto gubljenja. Može se raditi samo o obujmici cijevi vode koju treba pritegnuti, što možete i sami, ali tada pazite da vam izvijač ne sklizne, pa da umjesto popravka napravite rupu u cijevi. Tada ćete gorko žaliti što se niste obratili mehaničaru. No, nije to nikakva filozofija, samo treba biti smiren i raditi polako. Ako se i nakon uspješnog pritezanja propuštanje ne otkloni, vjerojatno će trebati zamijeniti cijev ili barem obujmicu. Često se događa da nas kapljice koje puštaju zavaraju, pa se stalno mučimo s istim mjestom, ali rezultata nema. Onda treba pogledati prema gore, jer se voda zna slijevati s nekog drugog zavučenog spoja, a vidno se pojavi tek na mjestu koje želimo popraviti. Tako se može činiti da propusta na hladnjaku, na brtvi termoprekidača, a ustvari se slijeva uz gornju cijev vode. Najneugodniji kvar je puknuće hladnjaka. Ono može biti skoro neprimjetno naročito ako motor ne radi ili nije zagrijan. Tek kad temperatura i pritisak narastu, počinje puštanje. Za konačni popravak trebalo bi hladnjak zamijeniti ili plastično zavariti. U oba slučaja treba demontaža hladnjaka, i popravak ili zamjena. Novi hladnjak nije jeftin, a cijena uglavnom zavisi od veličine. Srećom po vas koji ste spremili novac za ljetovanje, a niste računali na takve izdatke, postoji specijalna masa - ljepilo s kojom možete za neko vrijeme odgoditi veće troškove. Ako se sjećate teme o rezervoarima, onda treba reći da je vrlo sličnog izgleda kao ona kojom se krpaju rezervoari, samo ima drugačiju kemiju. Važno je dobro očistiti mjesto lijepljenja, a prethodno treba ispustiti vodu iz sistema hlađenja, do ispod nivoa tretiranog mjesta. Ne smije se zaboraviti ispustiti zrak iz sistema, ako je motor tako koncipiran, jer bi u suprotnom slučaju došlo do većih i težih kvarova. Nepoduzimanje ove operacije dovodi do pojave zračnog jastuka u sistemu, pa se ne aktivira termoprekidač koji pali ventilator hlađenja. U najgorem slučaju može izgoriti brtva glave, a to je već skuplji popravak. Kad smo već kod brtve glave, spomenimo česti problem vlasnika Fiatovih modela s motorima Fire. Oni uporno dolijevaju vodu, i paze na eventualno propuštanje ispod motora, ali ono ne postoji. Takav kvar praćen je pojačanim bijelim dimom na ispušnoj cijevi, no on često nije takav da bi se mehaničar odmah odlučio na demontažu glave motora, naročito u početnoj fazi. Ali kad vlasnik takvog automobila dođe u kratkom vremenu nekoliko puta, tada jedino preostaje to činiti. Demontažom se ustanovi nagorenost brtve glave motora na spoju provrta kompresionog prostora i kanala za vodu. Voda polako otječe u kompresioni prostor gdje uslijed visoke temperature sagorijeva i zajedno s ostalim produktima sagorijevanja izlazi u parnom stanju kroz ispušni sistem. Treba reći da greška nije u vožnji, ili vozaču, jednostavno se to dogodi. Ili je krivac loša brtva, ili neadekvatna tekućina za hlađenje ili antifriz. Najbolje je u sistemu cijelu godinu imati Paratlu, pa onda vlasnik definitivno može, u slučaju takvog kvara skinuti sa sebe svu odgovornost. Brušenjem nalijegajuće površine glave motora i montažom kvalitetne brtve, problem će biti zauvijek riješen.