• Ništa ne može toliko ciljano „ubiti“ srce firme (i „eutanizirati“ njene zaposlenike) više od nebrige i nemara bilo koje vrste, čak i kad je situacija u okruženju, na tržištu, dobra. Sada kad se nalazimo u težim ili teškim uvjetima poslovanja, zapušteni i loši međusobni odnosi, nepostupanje, nemotiviranost jesu  ono što ubrzava „odlazak na dno“. Neznanje uvijek košta, zato razmislite: gdje ste vi u toj priči? Na početku, na sredini ili na kraju? 


Pokušajte biti - inspektori sami sebi. Kako izgleda vaša firma, vaši zaposlenici i kolege? Kakav vam je šef? Pregledajte dobro prostor u kojem radite, dišete i živite najmanje 8 sati na dan. Kada ste zadnji puta ofarbali zidove? Da li su vam žuti od duhana i smoga? Sjedite li na rasklimanoj ili „cijeloj“ stolici ili možda nemate nikakvu sjedalicu, a ponekad bi vam zatrebala? Da li se prozori  mogu zatvoriti, da li se uzaludno ne troši energija? Imate li dovoljno materijala za rad i da li vam oprema na kojoj radite odgovara? Da li vam je skladište dobro zatvoreno i osigurano ili stvari „cure“ van? Čest je odgovor na sva ova i slična pitanja: “Nije. Nismo. Nemamo. Štedimo!“  Razmislite o tome,  na čemu se zapravo štedi?

Pogledajte još malo dalje: da li vidite razbacana brda papira, stare opreme i materijala na sve strane? Da li vam roba ili dosjei leže svugdje, po podovima, negdje gotovo po stropovima, umjesto na preglednim i dostupnim stalažama? Koliko često perete pogonske podove? Kako zbrinjavate otpad, zakonski ili skrivećki?

Općenito - da li znate gdje vam je što? Da li znate da to što možda ne znate –  zapravo košta jako puno? Nemojte reći: „Ovo je moj „kreativan“ nered!“ Jer nešto što je kaotično puno godina, u krajnjoj liniji nikako ne može biti – pozitivno! Pokušajte progledati, ta radi se o vašem poslu i prihodu, o vašoj egzistenciji! Ako je „nered u glavi“, onda je i „nered oko vas“!

Ništa ne može toliko ciljano „ubiti“ srce firme (i „eutanizirati“ njene zaposlenike) više od nebrige i nemara bilo koje vrste, čak i kad je situacija u okruženju, na tržištu, dobra. Sada kad se nalazimo u težim ili teškim uvjetima poslovanja, zapušteni i loši međusobni odnosi, nepostupanje, nemotiviranost jesu  ono što ubrzava „odlazak na dno“. Neznanje uvijek košta, zato razmislite: gdje ste vi u toj priči? Na početku, na sredini ili na kraju?

I nemojte se uljuljkati u svoj „nemar“: to se lako može promijeniti! Samo ste zaboravili da može biti drugačije! Npr. da zidovi mogu biti čisti, a police uredne, te da svaka stvar treba imati svoje mjesto. Da se radni prostor, u kojem provodimo tako puno vremena, može „oplemeniti“ bez puno troškova. I da je to znak da je nekoga – briga. I da se dalje u firmi o svemu može razgovarati. Da se stvari mogu pokrenuti s mrtve točke. Da se mogu pronaći rješenja za sve situacije....

Eto, od te male stvari – pokreću se velike! Što se čeka? Idemo raditi na tome!