Ako automobil nije novije proizvodnje spas u dijelovima može se, osim u originalu, naći i u zamjenskim dijelovima, obnovljenim sklopovima ili pak na groblju automobila.


U ovo naše, tužno vrije­me, kada smo prestali razgovarati o ljubavnim uspje­sima, godišnjim odmorima i sličnim sitnim životnim radostima, novac je postao visoko cijenjena roba. U ono vrijeme, kada je pokojni Jo­sip bio živ, bilo je obratno. Dosta njih zaziva prošla vremena, iako znaju da je onda sve bilo umjetno. Stari je znao doći do love. Malo je prijetio Rusiji Amerikom, ma­lo obrnuto, pa je uvijek od nekud kapnuo nezara­đeni novac. 

Kad bi vozač došao na servis, uglavnom se svodilo na isto: napravi i promijeni sve što treba. Danas oni malo manje moćniji na nov­cu (a sve ih je više), ug­lav­nom traže najhitnije stvari, "jer će auto ubrzo prodati", pa čemu trošiti. Neće biti baš tako, sigurno je jedno: love nema! I kad se dogodi kvar, a mehaničar sumnjivo vrti glavom, neke već hvata panika, pa zbrajaju i odu­zi­maju čekove, traže kartice i slično. No, nije uvijek pot­rebna panika, iako je kvar veće prirode.

Ako automobil nije novije proizvodnje spas u di­je­lovima može se, osim u ori­ginalu, naći i u zamjenskim dijelovima, obnovlje­nim sk­lo­povima ili pak na groblju automobila. Origi­nal je ori­ginal, reći će netko, no treba znati da tvornice automobila ne mogu izraditi svaki dio za automobil, nego to rade njihovi koope­ranti. Isto ih tako opskrb­ljuju dodatnim rezervnim dijelovima. Na­ravno da ih tvornica upakira u ambala­žu sa svojim oz­nakama i onda to košta toliko i toliko. Isti dio koji u prodaju is­poručuje kooperant, košta manje, jer i tvornice auto­mobila zarađuju na dijelovima. Ako idemo na još jeftinije varijante, dolazimo do tzv. konkurentnih dijelova, koji su napravljeni prema originalu. Tu vlada pravi kaos. Kvalitete su od odlič­nih, pa do onih koje se uop­će ne bi smjeli biti u prodaji. Kako ih prepoznati? Po iz­gledu teško, ali mehaničari već zavijaju nosom, a neki čak neće ni ugrađivati takve dijelove. Djelomično opravdano, jer ako bude problema s nekim ugrađenim di­jelom, najprije sumnja pada na mehaničara i prije nego se utvrdi pravi razlog.

S druge strane vlasnik zna koliko se može "protegnuti", pa ako i nakon upozo­renja od strane mehani­čara da navedeni dio nije kvalitetan, inzistira na ug­radnji, Bože moj, njegov auto i njegov novac, pa nek' mu bude. Dakle, koliko novaca, toliko muzike!

No, ipak treba naglasiti da treba različito gledati na dijelove od kojih ne zavisi sigurnost vožnje i one za koje nije šteta potrošiti dup­lo više da bi čovjek na vri­jeme zakočio ili da mu ne bi otpao kotač. 

Pojam o rezervnim dije­lovima se polako mijenja. Dok su se nekada poprav­ljale vodene pumpe, razvodnici, mijenjale gumice na kočionim cilindrima, danas to ne samo da se više ne radi, nego nije ni isplativo, jer npr. nova pumpa vode košta manje nego da je me­haničar otvara, tokar tokari osovinu, pa se onda zamjeni ležaj i semering. Neki mlađi mehaničari ni ne znaju kako izgledaju letve volana iz­nutra, ni kako se podešava odnos segmenta i zupčaste letve. Odavno već prilikom lupanja u uppravljačkom mehanizmu ili prevelikog zazora, jeftinije i brže rije­šenje je zamjena komletnog mehanizma. Već se u pro­daji mogu naći zadnje koč­nice s pločom, tj. bazom na kojoj su već montirani koči­oni cilindar i papuče. Jao me­haničarima. 

Kvarovi mjenjača kod srednjih klasa vozila, uglav­nom rijeđe završavaju pop­ravkom mjenjača, jer su sastavni dijelovi astronomski skupi, a rijetko kada se mi­jenja samo onaj dio koji je prouzročio kvar, nego, kad je mjenjač već otvoren, mje­nja se sve što ne valja. Zato se vlasnici uglavnom odlu­čuju za zamjenu komplet­nog mjenjača drugim, po­lovnim, koji uvijek košta manje od novih dijelova i popravka.