Vjerojatno ste negdje već čuli za pojam speed dating. Riječ je o vrlo popularnom načinu upoznavanja potencijalnih partnera i prijatelja u ovom ubrzanom svijetu. U otprilike sat vremena sudionik speed datinga ima priliku upoznati nekoliko desetaka novih osoba - dvije osobe razgovaraju 3-5 minuta, a nakon što vrijeme istekne i oglasi se zvono mijenja se sugovornik i tako dok svatko ne popriča sa svakim. Oni koji se svide jedni drugima razmjenjuju brojeve telefona i nastavljaju poznanstvo. Ideja speed datinga inspirirala je dvije sestre iz Kalifornije, Melissu i Soniu English za jednu sličnu ideju.
Naime, Melissa, koja je bila stalni posjetilac speed date susreta, s takvih događanja češće je odlazila s mnogo poslovnih kontakata za svoju sestru nego s brojevima telefona potencijalnih partnera. U isto vrijeme, Sonia, koja je često odlazila na poslovna okupljanja koja je organizirala kalifornijska gospodarska komora često je takva događanja napuštala razočarana i bez novih poslovnih prilika.
Zbrojivši dva i dva, sestrama je sinulo - odlučile su organizirati poslovni pandan speed datinga gdje bi se umjesto potencijalnih ljubavnih partnera međusobno upoznavali poslovni partneri. Svoju ideju realizirale su kroz tvrtku 5 minute Networking koja je 2004. godine počela s organizacijom speed date susreta za poslovne ljude. Njihova ideja odmah je postala hit među lokalnim poduzetnicima, a ubrzo i diljem SAD-a.
Jedan od razloga za to, kako smatra Melissa, je to što se na takvim susretima lako snalaze najrazličitiji tipovi ljudi, od onih ekstrovertiranih pa do povučenih osoba koji teže ostvaruju kontakte.
A evo i kako izgleda jedan takav događaj - na jednom mjestu okupi se dvadesetak osoba koje imaju želju ostvariti nove poslovne kontakte. Baš kao i kod klasičnih speed date susreta razgovori traju vrlo kratko, 5 minuta. U tom vremenu sudionici imaju priliku svojem sugovorniku izložiti čime se bave, kakvi su im planovi za budućnost, razmijeniti vizitkarte i širiti glas o uslugama ili proizvodima koje nude. Kad zazvoni zvonce, sugovornici odlaze za drugi stol i upoznaju sljedećeg potencijalnog poslovnog partnera. Osim što organiziraju takva događanja, sestre English razvile su i software za lakšu organizaciju istih, te su osmislile Internet stranicu i veliki broj tehnika i materijala za jednostavnije planiranje takvih događanja. Njihov software i usluge često traže i različite tvrtke i organizacije kako bi povećale efikasnost i poboljšale komunikaciju među svojim zaposlenicima.
Sve u svemu, ideja speed datinga za poslovne ljude čini se kao nešto što bi Hrvatskoj sasvim dobro došlo u ovo vrijeme kada je gospodarstvo žarišna točka razvoja države. Speed dating može biti vrlo koristan pri ostvarivanju novih poslovnih kontakata, generiranju novih ideja i prilika i općenito pri unaprjeđenju poslovne komunikacije. A čini se da upravo u komunikaciji naše ustanove nadležne za gospodarski razvitak, ali i sami poduzetnici često zakazuju.
Speed dating za poslovne ljude
Izdvojeni članci
Kako odabrati pravog poslovnog brokera za uspješnu prodaju vašeg društva
S ciljem odabira pravog poslovnog partnera u ovom važnom procesu, važno je u startu postaviti odgovarajuća pitanja i procijeniti kompetentnost brokera koji će predstavljati vaše poslovanje i zastupati vaše interese. Evo koja pitanja možete postaviti brokeru s kojim razmišljate surađivati
Neiskorišteni potencijal učinkovite organizacijske strukture: Jeste li jasno definirali tko je za što odgovoran?
Kada postavimo strukturu temeljenu na odgovornosti, usmjeravamo organizaciju prema učinkovitosti. U ovom pristupu, titule postaju manje bitne; ono što je ključno je tko je odgovoran za rezultate određene funkcije ili područja
Sada je već izvjesno da će s početkom 2025. godine ponovo doći do povećanja praga za obvezan ulazak u sustav poreza na dodanu vrijednost te da će sadašnji limit od 40.000 eura biti povećan na 50.000 eura