Trgovačke robne marke, za razliku od proizvođačkih, puno manje ulažu u marketing i promociju svojih proizvoda, a glavna im je karakteristika u odnosu na poznatije marke puno niža cijena


Od kad su se pojavile na hrvatskom tržištu, trgovačke robne marke bilježe konstantan rast prodaje. Iako se dio tog rasta može objasniti lošom financijskom situacijom u zemlji, treba napomenuti da su trgovačke marke već dugi niz godina (dakle, i prije krize) bile prisutne diljem svijeta i da čine znatan udio na tržištu.

Trgovačke robne marke, za razliku od proizvođačkih robnih marki, puno manje ulažu u marketing i promociju svojih proizvoda, a glavna im je karakteristika u odnosu na poznatije marke puno niža cijena.

S obzirom da su proizvođači proizvoda koji se prodaju pod trgovačkom robnom markom često isti oni koji proizvode prodaju i pod brandiranim markama, za mnogo proizvoda razlika je doslovce samo u cijeni (i nešto manje primamljivom pakiranju).

U Hrvatskoj postoji cijeli niz trgovačkih marki, i gotovo svaki trgovački lanac danas ima svoju vlastitu robnu marku, neki čak i nekoliko različitih. Neke od njih su K Plus, Grand, Aro, Balea, Clever, S Budget… Proizvodi koji se prodaju pod trgovačkim robnim markama zaista su brojni – slatkiši, mliječni proizvodi, proizvodi za osobnu njegu, sredstva za čišćenje, zimnica, proizvodi za bebe…

Niste li sigurni da će vas takvi proizvodi zadovoljiti svojom kvalitetom, najbolje je da sami isprobate neke od njih i usporedite. S obzirom da su cijene često i do 30 % niže od poznatih brandova, svakako vrijedi isprobati. Iako je najbolje da sami ocijenite koji od tih proizvoda vam odgovaraju, donosimo nekoliko skupina proizvoda koji kvalitetom mogu konkurirati skupljim markama „s imenom“ i s kojima zasigurno nećete pogriješiti ukoliko ih odaberete i na taj način ostvarite znatnu uštedu.

Papirnata i plastična konfekcija. Papirnate maramice, papirnati ručnici, toaletni papir, plastični tanjuri i ostali slični proizvodi koje jednokratno koristimo sasvim dobro će vam poslužiti i u varijanti trgovačkih robnih marki.

Sredstva za čišćenje.
Kod sredstava za čišćenje malo je toga zapravo važno osim činjenice da trebaju dobro uklanjati prljavštinu. Veliki udio u prodaji trgovačke marke ostvaruju upravo u ovoj skupini proizvoda.

Sol, brašno, šećer i ostale osnovne namirnice. Kod proizvodnje navedenih proizvoda (na način na koji se danas proizvode u potrošačkom društvu) ne postoje velike razlike – sol je sol, brašno je brašno, ime proizvođača ne mijenja puno tu činjenicu.

Voda. Vodu ionako već preskupo plaćamo ako ju kupujemo flaširanu, zar je zaista potrebno potrošiti još i više zato što se voda prodaje pod jakom markom?

Lijekovi.
Oko generičkih lijekova vodile su se velike debate, no na kraju ostaje činjenica da, nakon što istekne 20 godina koliko je neki lijek kao patent zaštićen, slobodno se mogu proizvoditi lijekovi identičnih sastojaka i djelovanja, pa prema tome, ako možete kupiti jeftiniji lijek identičan skupljem lijeku „s imenom“, zašto dati više novaca?