Danas tvrtke ulažu veliki trud i napore u marketing svojih proizvoda i usluga, no također i u upoznavanje s onim što radi konkurencija. Svatko želi znati što radi i što smjera onaj koji mu je direktna konkurencija, koji su mu noviteti, kakva mu je marketinška strategija i kako je njegova tvrtka pozicionirana u odnosu na konkurenciju. Biti korak ispred konkurencije jedan je od ključeva uspjeha.
Konkurentsko tržište otvorilo je prostor za jedan posao koji pomaže tvrtkama upravo u sferi upoznavanja konkurencije. To je usluga praćenja (monitoringa) marketinških aktivnosti. Bavljenje ovim poslom znači ukratko praćenje reklama koje se pojavljuju u medijima.
Dakle, klijent naruči monitoring marketinških aktivnosti njegove konkurencije, a pružatelj usluge potom, ovisno o obliku naručenog monitoringa, prati tiskana izdanja (dnevne novine, časopise, stručne časopise, letke…), radio, televizijske programe, Internet i registrira reklame konkurentskih tvrtki koje se pojavljuju u tim medijima.
Uslugu je moguće organizirati na veliki broj načina. Može se nuditi mjesečna pretplata na uslugu, ili jednokratni monitoring, moguće je vršiti uslugu i retroaktivnog monitoringa ako klijentu treba pregled reklama u posljednjih godinu dana ili više. Mogu se pratiti samo određeni mediji, samo određene tvrtke ili grupe proizvoda. Izvješća se potom mogu slati tjedno, mjesečno, kvartalno, godišnje, a mogu sadržavati samo kopije svih prikupljenih reklama s informacijom gdje i kad su objavljene, ali i biti puno detaljnija, sadržavati statističke podatke, podatke o utrošenim sredstvima, komparaciju klijenta i konkurencije i sl.
S obzirom na brojne načine na koje se može vršiti praćenje marketinških aktivnosti (što uključuje izbor medija, detaljnost monitoringa, detaljnost izvješća i dr.), najbolje je klijentu ponuditi da izabere ono što njegovim potrebama najviše odgovara.
Da bi se uopće započelo s ovim poslom potrebno je prije svega osigurati dobru bazu publikacija kao i opremu za praćenje Internet stranica, televizijskih i radio programa ukoliko se i takva usluga nudi.
Također za ovaj posao važno je osigurati redovne klijente pa je bitno da cijena usluge bude razumna, ne pretjerana, a na samom početku može se potencijalnim klijentima ponuditi i mjesec dana besplatne usluge kako bi klijenti dobili mogućnosti da se upoznaju s uslugom i procijene da li im je potrebna.