Tržište fast food hrane jedno je od onih koje je u konstantnom rastu kada je zarada u pitanju. Podaci za SAD, zemlju fast fooda, govore da svake godine Amerikanci potroše 20% više nego godinu ranije na brzu hranu. No, jednako tako, posljednjih godina svijet svjedoči i porastu prodaje tzv. zdrave hrane, u koju spadaju i organski uzgojene namirnice, te se procjenjuje da će prodaja takve hrane, baš kao i fast fooda, rasti svake godine 20%. Naravno, prije ili kasnije moralo je nekome pasti na pamet da se te dvije profitabilne grane povežu u jednu, a kao rezultat dobivamo - vegetarijanski, odnosno zdravi fast food. Sam koncept čini se pomalo neobičan, no sve je više takvih restorana diljem svijeta. Njihovo osnovno obilježje je da po mnogo čemu imitiraju klasične fast food restorane, osim po dakako, kvaliteti namirnica i samim namirnicama koje se koriste u pripravljanju hrane. Kao primjer ovakvog restorana donosimo fast food restoran iz New Yorka, Zen Burger, kojeg je otvorio James Tu, vlasnik Zen Palate restorana. Njegova ideja je da ponudi zdravu alternativu fast food hrani koja se neće puno ni okusom ni jelovnikom razlikovati od klasične brze hrane. Tako se na jelovniku mogu pronaći hamburger, hot dog i druga jela, no s tom razlikom da u Zen Burger jelima nema ni trunke mesa. Govedina, piletina i druge vrste mesa zamijenjene su mješavinom povrća, grahorica, žitarica i soje, i to takvom koja imitira teksturu i okus mesa. James Tu želio je stvoriti takav okus zbog kojeg će gosti zaboraviti da se nalaze u vegetarijanskom restoranu, ali i koji će one koji nisu skloni takvoj prehrani natjerati da promjene mišljenje. Sve namirnice su iz organskog uzgoja. Osim burgera i slične fast food hrane, u Zen Burgeru nude i organske juhe, svježe sokove, organske čajeve i kavu, sladolede bez mliječnih proizvoda, salate. Iako se posljednjih godina bilježi sve veći broj vegetarijanaca, oni nisu primarna ciljna skupina Zen Burgera i sličnih vegetarijanskih fast foodova. Ciljna skupina su oni koji rijetko ili povremeno jedu meso, a većinom se hrane na vegetarijanski način, kakvi čine 20-25% stanovništva. Ovakvi primjeri svakako čine zanimljiv novitet među restoranima, a koncept gdje se zdrava hrana spaja s nekim inače nezdravim, ali popularnim jelima, kako bi se stvorila zdrava varijanta, koncept je za koji se može očekivati da će biti sve češći u budućnosti kako svijest o važnosti zdrave prehrane bude rasla.