Ako vozite poznatom dionicom bit će nešto lakše, ali kad se cesta ne pozna i kad se ne vide znakovi, vožnja predstavlja pravu avanturu.


Vožnja u uvjetima magle mo­ra biti posebno oprezna, na­ročito na autoputevima gdje su brzine velike, pa često dolazi do lančanih sudara, gdje u pravilu odjednom strada više ljudi. U jednoj takvoj situaciji dogodila se i nezgoda sa najvećim brojem ljudskih žrtava ikada zabilje­že­nih. Izgubljeno je više od pede­set života. Svima je dobro poznato da nailaskom magle, treba bitno smanjiti brzinu, upaliti srednja svjetla i maglenke, te održavati puno veći razmak između vozila. Nikada ne znate kad vam na trenutak popustiti koncentracija, pa ako je razmak premali, nećete imati vremena za sigurno zaustavljanje, nego se za čas naći na zadnjem kraju drugog automobila. 

Što ako auto ispred vas ima ABS, pa je njegov zaustavni put puno kraći od vašega bez takvog uređaja. Što je s farovima? Ne­kako ste se provukli na tehnič­kom, gdje ste upozoreni da bi ih trebalo promijeniti, jer su sjenila već slaba. U otežanim uvjetima vožnje, bit ćete svjesni da vas kontrolor nije upozorio tek da nešto kaže. 

Ako vozite poznatom dionicom bit će nešto lakše, ali kad se cesta ne pozna i kad se ne vide znakovi, vožnja predstavlja pra­vu avanturu. Neki u takvim uv­jetima traže slamku u vozilu ispred sebe, naročito ako vide da ima registraciju grada u či­jem se okruženju voze. Misle, taj pozna cestu, pa ću se držati njegovog pravca. No dogodilo se jednom prilikom da se takav au­to od ispred zaustavio, pa kad je vozač koji ga je slijedio izašao pitati zašto je stao, ovaj mu je mirno odgovorio: ja sam u svojoj garaži. Mnogi ni ne znaju da na automobilu imaju sijalicu i prekidač svjetla za maglu. On se ukopča, pa na štop lampi upali sijalicu jake svjetlosti koja se u uvjetima magle puno više is­tiče, nego one pozicionog svjetla ili štopa. Ponekad to može biti od presudne važnosti, pa ako niste znali da imate tu mogućnost, potražite na ins­trument tabli prekidač za koga možda nikada niste znali če­mu služi. U najgorem slučaju, nije loše ni upa­liti sva četiri žmigavca samo da auto bude uočljiviji. Ne zaboravite odma­gliti stakla s unu­trašnje strane. Uz veliku maglu vani, doista vam ne treba još dodatne za­magljenosti. 

Ako ste iskusniji vozač, ra­čunajte da ima ispred vas i onih koji se ni u normalnim uvjetima ne snalaze dobro za vola­nom, pa nemojte nervoznim i ishitrenim manevrima krenuti u preticanje tamo gdje to zaista nije moguće. U magli auto iz su­protnog pravca odjednom iz­roni od nikud. Poslije je kasno govoriti “da bar nisam...”