Mnogi vlasnici razbijeno vozilo nakon sudara vrate u prvobitno stanje, što se tiče limarije i mehanike, ali sustav air baga i zatezača ostane neupotrebljiv.


Za početak treba reći da je funkcija air bag-a ili po naši "zračne vreće" bez za­tegnutog sigurnosnog poja­sa, znatno manja, jer tijelo i glava, prilikom sudara, po­lete previše i prebrzo prema naprijed, pa je učinak sma­njen. Zato, uvijek treba vezati pojas, jer ne daj Bože nesreće, ipak zadrže tijelo priljubljeno uz naslon sje­dala, što više, novija vozila imaju u pojasevima i do­datne zatezače, pa kad senzor udarca na vozilu registrira naglo usporenje, tj. udarac vozila, ovisno o kutu, pošalje signal za otvaranje odre­đe­nom zračnom jastuku, ali i zatezačima pojasa, koji se do­datno uvuku u kućište, i zategnu tijelo prema nazad. Sve je to praćeno ne malim praskom, kako pojasa, koji su obično punjeni barutnim punjenjem, pa doslovce po­vuku brzo kao metak, do praska velike brzine otva­ranja zračnog jastuka, koja iznosi preko dvjesto kilome­tara na sat, a sve to u ne­koliko mili sekundi.
 
Prasak je tako jak, da često vozač pomisli kako je došlo do neke eksplozije u motoru. Sve to traje vrlo kratko, jer plinski generator u kolu volana, gdje je smje­štena i spakirana vreća, u trenutku napuše i ispuše jastuk. Nakon toga, nema po­pravka ni na jednom elementu cijelog sustava, nego sve treba mijenjati. Nažalost, ništa od toga nije jeftino, pa mnogi vlasnici razbijeno vozilo nakon sudara vrate u prvobitno stanje, što se tiče limarije i mehanike, ali sus­tav air baga i zatezača ostane neupotrebljiv. Tada i na kontrolnoj tabli gori lampica sa simbolom zračnog jastuka, koja signalizira grešku u si­stemu, no to jednako može značiti da od sistema sigur­nosti, nema više ništa.

Onaj koji želi prodati ta­kav auto i podvaliti kupcu, naći će načina da ga uvjeri kako auto nikad nije bio karamboliran, a prije toga će promijeniti puknuto kolo volana ili dio instrument table, kuda su izašli jastuci i anulirati sijalicu air baga. Novopečeni vlasnik, ako ni­kad ne bude doživio takvu nezgodu, kada će se morati otvoriti jastuk, nikad neće ni znati da mu nešto fali, jer će automobil, po pitanju osta­lih funkcija, raditi normalno. Baš zbog potrebe da se pro­mijeni kolo volana u kabini, taj dio je postao vrlo tražena, ali i skupa roba. Na njih se u posljednje vrijeme svašta ug­rađuje: od zračnih jastuka, daljinskih komandi za radio, raznih prekidača, sve s ciljem da vozač što manje miče ruke od volana.

 Kako se nikad ne zna koliko će vremena proći za eventualno otvaranje jastuka, svi kontakti u sistemu su pozlaćeni, da ne bi došlo do gubitka spoja, a i generator koji napuše jastuk ima svoj izvor energije u slučaju da akumulator zakaže. Želimo da vam se nikad ne pojavi potreba za otvaranjem jastuka u automobilu...