Nikada se na mijenja samo jedan amortizer na istoj osovini, nego u paru, jer zamjena samo jednog amortizera još više ugrožava vožnju i pogoršava stabilnost.


Kad se pretjerano ljuljaju amortizeri, a s njima i cijeli auto, to je vrlo loše, naročito za povećanje smrtnosti, jer mnogi još uvijek misle da je taj važni element ovjesa na tom mjestu isključivo zbog udobnosti. No nije tako.

Kad amortizera ne bi bilo, kotači bi gubili spoj s podlogom, karoserija bi se neprijatno ljuljala, a putnici bi do­bili morsku bolest. Ako bi skroz pojednostavili njihov način rada, mogli bi reći da je sličan pumpi za pumpanje guma. No, oni su ispunjeni uljem ili plinom, koji u unu­trašnjosti moraju prolaziti ventilima i uskim prolazima, pa se tako stvara otpor koji sprječava opasno ljuljanje i odskakanje kotača.

Važno je znati da su jed­nim krajem učvršćeni za ka­roseriju ili dio ovjesa koji je nepokretan, a drugim za vi­licu koja stalno ima kre­tanje gore-dolje i skupa s kotačem prati sve neravnine na cesti. Većina vozila koja se kreće našim prometnicama ima uljne amortizere. Sama riječ kaže da je ulje to sredstvo koje cirkulira po unu­traš­njosti i drži automobil stabilnim. To ulje mora zadovoljavati visoke nivoe kvalitete jer ne smije biti na niskim temperaturama pregusto, niti na visokim prerijetko.
 
Nikada se na mijenja sa­mo jedan amortizer na istoj osovini, nego u paru, jer zamjena samo jednog amortizera, još više ugrožava vož­nju i pogoršava stabilnost. Ako ste vozilom prešli više od pedeset tisuća kilome­tara, pa se i nakon zamjena guma u zavojima više ne osjećate tako sigurni, provjerite ispravnost amortizera. Nakon vožnje, zaljuljajte vaš auto pritišćući na nekom čvršćem dijelu posebno sva­ki kut karoserije. Pri tome pazite da ne učinite štetu, ako prejako stisnete na bla­tobran ili haubu, jer ćete napraviti udubinu, koja se ponekad ne može jedno­stavno ispraviti. Učini li vam se da vam neki dio vozila radi " ti da bu dibu da", tj. da nakon vašeg prestanka ljuljanja nije stao, nego se i dalje sam ljulja, greške nema. Amortizer je defektan i treba zamjenu. Ako ne vjerujete ili ne želite vjerovati svojim očima, to isto možete provjeriti u specijaliziranim ser­visima, gdje će vam to kompjuterski ispitati i dati is­pravnost, tj. efekt rada u postocima. 

Amortizer ne mora biti samo loš u smislu efikasnosti. On može i lupati. No prije sumnje u njega, provjerite sve gumice ovjesa, a naro­čito one na koje se isti osla­nja na karoseriji ili vilici. To su relativno niski troškovi, a rje­­šavaju neugodne zvukove.

Ako ipak treba mijenjati amortizere, imate više mo­gućnosti izbora. Od origi­nala, na čijoj se kutiji diči znak proizvođača vašeg vo­zila, poznatih i manje poz­natih proizvođača amorti­zera, do repariranih, koje će vam za puno nižu cijenu pro­dati ili popraviti vaše, u nekoliko amortizer servisa u našoj županiji. Važno je sa­mo da onaj "ti da budi bu da" ne bude vezan za auto, već isključivo za krevete. Osim u hitnim situacijama!